spuhulinux.blog.hu

Az én UHU-Linux "tudástáram". Ennyi és nem több... Ha kevés, vagy valami nem jó, ígérem kijavítom! Mostanában az alaptéma kiegészül a Wordpress boncolgatásával is. Meg a CMS, ugyebár. Remélem nem baj? :-)

Non-Hungarian Speakers / Readers

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Károvics János: Üdv mindenkinek UHU3-at használok, felraktam hozzá egy sype-t. 4.3. Magyar nyelvre nem lehet be ... (2016.02.16. 20:14) UHU felhasználók levelező listája (kezdő)
  • bilolyogus: apt-get install kernel-headers-$(uname -r) (2012.05.29. 16:28) VMware Tools installálás > UHU-Linux (Guest)
  • SPétör: Windows-on nem csináltam, de ez rendben volt? --> " Ajánlom, h olvasd el az infót amit ekkor lá... (2010.08.09. 15:42) Login
  • devil_sasa: szia. Köszi, hogy segítesz... a te írásaid között találtam egy pendrive-ról indítható uhu-linux 2.... (2010.08.09. 14:24) Login
  • SPétör: Szia! Nem figyelem, de kapok figyelmeztetést... Már nem uhuzok, de ha gondolod, mondjad hátha tud... (2010.08.08. 21:13) Login
  • devil_sasa: Szia SPétör! nem tudom ,még figyeled-e ezt a blogot, ha igen lenne egy két kérdésem, ha megtisztel... (2010.08.08. 13:35) Login
  • jocosd: iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 20 -j ACCEPT iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 21 -j ACCEPT modp... (2010.07.28. 22:31) FTP és iptables karambol
  • MezoArt: Sziasztok! Segítség! Elegem van a Visztából!!! Komolyan elgondolkodtam, hogy mivel lehet leváltani... (2010.05.18. 18:00) Üzenőfal
  • Alfonz64: Nekem így kér root jogot. az asztalon lévő krusader ikonon jobb klikk/tulajdonságok töröld ki a p... (2010.04.03. 19:57) Krusader root jogokkal - megoldás(?)!
  • accipiter: Egy kis segítség: gameworld.blog.hu/2009/09/16/mobiltulajdonosok_itt_az_opera_mini_5_betaja#commen... (2009.09.25. 14:35) PDA vs. linux
  • Utolsó 20

Keresés

Google

Címkék

2.1 (4) ajánló (1) aktuális (1) alltray (1) alt tab (1) analízis (1) analog (1) apache (1) apt (1) aptana (1) apt get (2) asus (1) ati driver (1) basket note pads (2) beállítások (1) bérlés (1) biztonság (17) bleezer (1) blog (16) bluefish (1) böngésző (2) buli (1) bulvár (1) chmod (2) cms (5) cmsmadesimple (2) copy paste (2) creative commons (1) család (1) csomagok kezelése (1) css (2) custom (1) daemontools (2) desktop (4) driver (1) dual homed (1) dv1394 (1) e107 (2) élet (1) életérzés (1) életképek (1) én (1) english (1) etherape (1) exkluzív (1) exploit (1) extension (1) fbrun (1) feladatlista (1) firefox (5) fluxbox (12) folyamatok leállítása (2) fórum (2) freeweb (2) frekvencia (1) ftp (5) fwanalog (5) gkrellm (1) gnome (3) goldenblog (1) google (2) gtk (1) gui (1) gyorsítás (1) hálózat (1) hardware (1) hdd1 (1) htop (1) humor (1) ies4linux (1) ikon (1) információ (3) ingatlan (1) initd (1) inkscape (4) installálás (1) internet explorer (3) ip (1) iptables (27) ip cím (1) iroda (1) java (1) jogok (1) kecskemét (1) képernyő felbontás (2) kernel (3) kiadó (1) kill (2) kimili flash embed (1) kjots (1) klippek (1) konfiguráció (1) krusader (3) linkek (1) linux (1) localhost (2) log (7) login (1) lprm (1) magyarítás (1) média (1) menü (3) messages (1) mindennap (1) monitor (2) mount (4) music (1) mysql (9) napi music (1) napi zene (1) navigator (1) netikett (1) netscape (1) network manager (2) notebook (3) numlock (3) numlockx (2) off (1) olcsó (1) openbox (2) openoffice (2) opera (6) operációs rendszer (1) ötletek (1) partícionálás (2) pc (1) pda (3) php (1) phpmyadmin (2) picasa web album (1) pidgin (2) plugin (6) pocket informant (2) probléma (4) processzor (2) proxy (1) pytube (1) qtparted (1) ram (2) reboot (1) recursive (1) resolution (1) rím (1) rímek (1) root (1) router (1) rtfm (1) runleveld (2) sawmill (1) seamonkey (2) shared folders (4) shutdown (1) skype (3) spuhuflux (4) spuhulinux (6) statisztika (10) sudo (5) swap (1) swiftweasel (1) szkript (1) szolgáltatások (1) szövegelés (44) születésnap (1) tab (1) tango (1) tapasztalatok (1) telepítés (3) tinymce (2) top (2) truecrypt (3) tűzfal (16) uhu (1) uhu linux (31) usb (1) user (1) üzlet (1) vészhelyzet (1) vezérlőpult (1) videókártya (1) virtual disk manager (1) vmmon (2) vmnet8 (2) vmware (7) vmware server (1) vmware toolbox (1) vmware tools (5) vmware workstation (18) wallpaper (1) webfejlesztés (1) webszerkesztés (3) web developer (1) wep (1) wifi radar (3) wiki (1) wireless (3) wordpress (21) wordpress theme (6) wpa (1) wysiwyg (1) xampp (1) xhost (2) xrandr (1) xterm (2) zene (1) Címkefelhő

Egyéb linkek

Login

2007.02.08. csütörtök 10:57 SPétör


Tisztelettel üdvözlök mindenkit, aki ezt a beköszöntőt olvassa!

Az elején jelzem, hogy aki nem tudja mi az a linux, az csak akkor térjen vissza, ha már megfordult a fejében a linux-ra való áttérés, de legalább is alternatívaként való használatának gondolata. Ha így van, akkor talán ez a blog is érdekelni fogja. Azt tervezem, hogy a kezdeti csetlés-botlásaimtól kezdve leírom ismerkedésemet az UHU-val. Nem akar ez egy amolyan fórum-helyettesítő lenni, csak egy internetes napló, amelynek olvasása során talán más is kedvet, vagy ötleteket kap a linux használatához.
Szándékaim szerint ez a blog lesz az én UHU-Linux "tudástáram".

Sokat gondolkodtam azon, hogy a blog-műfajban elterjedt "laza" stílusban írjak-e, de ezt elvetettem. Nem az a célom, persze nem akarok humortalannak sem látszani. Majd meglátjuk, hogy mi sikerül.

Nem fogom követni a klasszikus linux oldalak hagyományait, tehát nem kezdem azzal, hogy mi is az a linux és hogy kicsoda Linus Torvald... stb. Ez az oldal csak és kizárólag a linux (és persze elsősorban az UHU-Linux) telepítése és használata során felmerült problémáimmal, vagy egyéb trükkökkel és megoldásokkal foglalkozik, amelyeket a különböző fórumokon és egyéb internetes oldalakon sikerült megtalálnom.

Fő célkitűzésem, hogy egy helyen, a magam és akár mások számára is hozzáférhetően tároljam mindazt az ismeretet amelyet sikerült/sikerül összegyűjtenem. Nem vagyok beképzelt, jelenleg ez (összehasonlítva az úgynevezett gurukéval) a 0-hoz közelít, de ez nem is baj, van honnan épitkeznem. :-)

A bejegyzéseim szubjektív és objektív elemeket is tartalmazni fognak. Lesz, ahol egy fórum , vagy egy honlap adott részét fogom ide bemásolni (a szerzők nevét el nem hallgatva + link az adott oldalhoz --> nem is tudom, hogy mi a helyzet a szerzői jogokkal, de talán ez linuxos közösségben talán nem lesz probléma) és lesz, ahol saját gondolataimat fogom megosztani nem elmerülve a szakzsargon tengerében (ezért már előre is elnézést kérek azoktól, akik talán túl slendriánnak, vagy túl amatőrnek érzik a szöveget). Ha tárgyi tévedésem van, természetesen örömmel fogadom a javító szándékú hozzászólásokat.

Ezzel el is indítottam a bejegyzéseket, remélem sikerül szép lassan tartalommal feltölteni.

Tisztelettel:


16 komment

Címkék: login szövegelés

A bejegyzés trackback címe:

https://spuhulinux.blog.hu/api/trackback/id/tr8334762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilyés Nándor · http://csakalinuxjo.tar.hu/ 2007.05.16. 20:11:19

Szia SPétör!

Úgy 5-6 évvel ezelőtt csak XP - t használtam, de rá 2 évre a bátyám elmesélte nekem, hogy van egy teljesen nyílt rendszer , amin van egy csomó ingyenes program , a neve Linux és nagyon stabil. Neki még ma sincs , de én gondoltam kipróbállok egyet és feltelepítettem életem első linux-át a Windows mellé. Még úgy 2 évig úgy teltek napjaim, hogy egy tucatnyi linuxdisztribúciót kipróbáltam és vagy ezerszer újra kellett telepítenem az XP-t a gyakori fagyások miatt és kutattam a rejtett beállításokat, hogy hogyan küszöböljem ki az XP hiányosságait, de rájöttem, hogy nem éri meg foglalkozni vele és bízni benne.

Az előnyei miatt egy féléve már csak linuxos vagyok. A sok linux disztribúció közül nekem az UHU vált be a legjobban ( legtöbb beépített plugin , legegyszerűbben tudom kezelni - habár még ma is szeretem kutatni gépem titkait, csak mostmár szabadon ). A 40 GB - os merevlemezemet az UHU Linux 2.0 (igen) uralja. A 80 GB - os merevlemezem egy részére felkell raknom a SuSE Linux 10.3 - at is , mert EPSON Stylus DX3800 nyomtatómra csak ezen jut el a nyomtatási parancs. Van egy állandó a 80 GB-os merevlemezen , amit 35 GB méretével adattárolásra használok ( nem formázom ).
Mostmár kitartok a linux mellett, annak ellenére, hogy - egyelőre - nemtudom működésre bírni a WinFast TV 2000 XP tévékártyámat és az NVidia Geeforce videókártyám is csak általánosságban ismeri fel , s a Creative Soundblaster Audigy hangkártyám sem ismeri fel. Viszont integrált hang és videókártyám problémámat megoldja és a linux megbízhatóságáért hajlandó vagyok várni bármeddig , amíg nem ismeri fel rendesen TV kártyám , vebkamerám .. és amit fentebb leírtam.

A linux szelleme engem is átjárt, ezért szeretnék segíteni blogodon időnként a blogod népszerűsítésében az oldalaimon használt idézett - feltöltött dokumentációim szabad felhasznállásával:

csakalinuxjo.tar.hu/

etc.tar.hu/

csakalinuxjo.mindenkilapja.hu/

SPétör 2007.05.16. 20:51:59

Szia Nándor!
Isten hozott! :-)
Köszönöm a bemutatkozásodat. Örülök, hogy más is foglalkozik az UHU-val, még akkor is ha sok nyűgje van vele! Valahol olvastam: "Magyar ember, magyar linuxot használ!" Politikamentes az oldal, de én ezt tényleg politikamentesen szeretném érteni!

Ismerek néhány más linuxot is, de az UHU nőtt a szívemhez.
Ez a kis blog szinte monológ, ha eltekintek attól, hogy néhány Opera fan idelátogatott (mert az Operát is próbálom népszerűsíteni a blog.hu szerkesztőinek - nem működik Opera alól a blog), és persze mavo, aki sokat segít nekem. Örülök minden segítségnek, nem gondolom, hogy nálam van a bölcsek köve. A blogot is azért indítottam, mert nem találtam olyan "lelőhelyet", ahol a mezei UHU user minden apró-cseprő gondját egy helyen próbálnák összegyűjteni és ha lehet, megoldani. Na meg azért, mert szórakozott vagyok és az egyszer már megoldott dolgokat is hajlamos vagyok elfelejteni. Hát ezért gyűjtöm itt őket. Amolyan archívum...
Remélem találsz itt hasznos dolgokat és ha segítesz, azt is megköszönöm.
Üdvözlettel:
SPétör
azaz
Schmidt Péter
(mivel bemutatkoztál, úgy illik, hogy én is ezt tegyem :-) )

mmp 2007.05.17. 12:54:02

Szia Nándor!
Utólagos engedelmeddel SPétör, itt válaszolok neki:)
A cups gyári vagy nem hivatalos? Ha a frissebb nem hivatalossal sem megy próbáld meg az általam készített csomagot is. home.tvnet.hu/~mmp/
Valamint a Suse alatt nézd meg milyen beállításokkal fut, hasonlítsd össze őket:
/etc/cups/printers.conf
A videókártya: töltsd le az nv oldaláról a megfelelő meghajtót és tedd fel:) Mivel zárt forrású csak egy alap meghajtó található a x.org-ban
tv-kártya: ehhez nem tudok hozzászólni, keresni kell - google.
Audigy - ennek mennie kellene! lspci és lsmod használata. Látja-e kártyát és betöltötte-e a szükséges modulokat: snd-emu10k1

Üdv: Matyi

SPétör 2007.05.17. 12:57:39

No problemo! :-)
Csak gyertek, gyertek!
Ettől lesz tartalmasabb a blog.
SPétör

SPétör 2007.05.18. 08:03:16

Köszönöm, már láttam.
Azért nem reagáltam a múltkorira, mert enyhén szólva kis időbe kerül végignézni ezt a rengeteg linket. :-)
SP

Ilyés Nándor · http://csakalinuxjo.mindenkilapja.hu 2007.05.18. 17:15:22

Szia Pétör!

A blogodra amiután írok és elküldeném a kommentet, kiírja, hogy az üzenetet a spamszűrőd blokkolja. Jelentkezzek be az üzenetem elküldéséhez, ez nem is lenne baj, mert regisztráltam nállad, csak az lenne a jó, ha lenne a blogodon egy állandó link, amivel belehetne hozzád jelentkezni, hogy írni tudjak neked üzenetem elvesztése nélkül.

Ilyés Nándor · http://csakalinuxjo.mindenkilapja.hu 2007.05.18. 17:22:33

Ezt most nemértem az előbbi üzenetem a blogodra nem lett blokkolva, pedig nem jelentkeztem be. De azért felrakod a linket a blogodra , ahol betudok jelentkezni?


csakalinuxjo.tar.hu/
etc.tar.hu/
csakalinuxjo.mindenkilapja.hu/

SPétör 2007.05.26. 20:07:19

Nándor!
Egyszer már kértelek, hogy ilyen hosszú szövegeket ne tegyél be a kommentbe. Most másodszor kérlek erre, a lehető leg udvariasabban. Szeretném felhívni a figyelmedet arra is, hogy ez nem fórum. Ha lehet a témához szóljál hozzá (vagy ne szóljál). Tényleg nem akarlak megbántani, de a Login bejegyzésemet rendesen tönkre tetted.
A kommentet (és az előzőt is) ad acta tettem. Ha fontosnak tartod mmp-nek belinkelem, de gondolom van e-mail címe is és egyéb linux fórumokon is fellelhető.
Üdvözlettel:
SPétör

HP:) · http://hplinuxblog.blogspot.com/ 2007.10.25. 20:03:19

Szia!

Csak annyit szeretnék, hogy nagyon színpatikus ahogy a blogodat szerkeszted, és ahogy a Linuxról gondolkodsz.
Tulajdonképpen Te adtad a lökést, hogy én is indítsak egy hasonlót, a magam amatőr módján. Ez sem több mint egy sima tudástár, és azt sem bánom ha senki nem olvassa, de nekem mégis jólesik:)
Boldoggá tennél, ha megnéznéd:)
hplinuxblog.blogspot.com/

SPétör 2007.10.26. 09:32:49

Szia ...(?)
Hogyan is nevezzelek?
Valami nicket legalább! (hplinuxblog-nak mégsem neveznélek :-) )
Örültem annak amit leírtál. Néha jó, ha van visszajelzés. Amint látod itt sem tolonganak a hozzászólók. Persze ha valami politika blog lenne itt anyázna mindenki. De ez végül is nem baj. Nekem elég ha olvassák a blogot (ezt látom a statisztikából) és hasznosítják azt amit leírtam.
Sok sikert kívánok neked és ne csüggedj, ha nem írnak. Ez nem olyan téma (sajnos).
Ettől függetlenül hasznos egy ilyen blog, ebben biztos vagyok.
Én például arra (is) használom, hogy visszakeressek rajta dolgokat, amit már elfelejtettem. Tök jó. Nem kell újra szenvednem vele. És az én fejem sem káptalan.
Mindjárt átlátogatok hozzád!
SP

SPétör 2007.10.26. 09:34:53

Jó-jó! Hülye vagyok. Most már látom: HP
:-)
Mentségemre szolgáljon, hogy a kommentekből jöttem ide és ott nem volt kiemelve.
Bocsánat!
SP

HP:) · http://hplinuxblog.blogspot.com/ 2007.10.27. 17:58:02

Szia!

Ezt szeretem a Linuxos társadalomban! Összetartás! Köszi itt is, hogy benéztél hozzám! :)

devil_sasa 2010.08.08. 13:35:14

Szia SPétör!
nem tudom ,még figyeled-e ezt a blogot, ha igen lenne egy két kérdésem, ha megtisztelnél azzal, hogy segítesz nekem, nagyon hálás lennék!
Előre is köszi

SPétör 2010.08.08. 21:13:29

Szia!
Nem figyelem, de kapok figyelmeztetést... Már nem uhuzok, de ha gondolod, mondjad hátha tudok segíteni.
SPétör

devil_sasa 2010.08.09. 14:24:51

szia.
Köszi, hogy segítesz...
a te írásaid között találtam egy pendrive-ról indítható uhu-linux 2.1-ről szóló cikket, letöltöttem mindent, elolvastam minden elolvasni valót, de vannak kisebb gondjaim.
a linked:

spuhulinux.blog.hu/2008/02/17/uhu_linux_2_1_0_pendrive_xfce

olvastam a kommenteket is, de nem találtam a magaméhoz hasonló problémát.
Először is a win-es telepítő segédlet ezt írja:

"Töltsd le egy tetszőleges könyvtárba az UHU-pendrivelinu_win32.exe-t."

de ilyen file nincs!
megpróbáltam simán rákattintani a 7z-s file-ra, kicsomagolja magát a pendrive-ra, a leírtak szerint rákatt a .bat file-ra, elvileg zsír minden, mondja, hogy reboot, megteszem neki, átállítom a bios-t usb-hdd bootra,újra indítom és kiírja, hogy boor error.
ennyi.
Tudsz valami okosat mondani erre?
mindent a leirások szerint telepítek, de nem jó.
nem tudom, hogy számít-e valamit, de egy kingstone 8 gb pedrive-ra próbálom win 7 alatt mindezt végrehajtani...
mindezt egy acer aspire one netbookról.
tudsz esetleg segíteni?
Előre is köszi

SPétör 2010.08.09. 15:42:11

Windows-on nem csináltam, de ez rendben volt? --> " Ajánlom, h olvasd el az infót amit ekkor látsz majd, mert ezt a műveletet rosszul végrehajtva, hatással lehet a HDD adataira."
süti beállítások módosítása