spuhulinux.blog.hu

Az én UHU-Linux "tudástáram". Ennyi és nem több... Ha kevés, vagy valami nem jó, ígérem kijavítom! Mostanában az alaptéma kiegészül a Wordpress boncolgatásával is. Meg a CMS, ugyebár. Remélem nem baj? :-)

Non-Hungarian Speakers / Readers

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Károvics János: Üdv mindenkinek UHU3-at használok, felraktam hozzá egy sype-t. 4.3. Magyar nyelvre nem lehet be ... (2016.02.16. 20:14) UHU felhasználók levelező listája (kezdő)
  • bilolyogus: apt-get install kernel-headers-$(uname -r) (2012.05.29. 16:28) VMware Tools installálás > UHU-Linux (Guest)
  • SPétör: Windows-on nem csináltam, de ez rendben volt? --> " Ajánlom, h olvasd el az infót amit ekkor lá... (2010.08.09. 15:42) Login
  • devil_sasa: szia. Köszi, hogy segítesz... a te írásaid között találtam egy pendrive-ról indítható uhu-linux 2.... (2010.08.09. 14:24) Login
  • SPétör: Szia! Nem figyelem, de kapok figyelmeztetést... Már nem uhuzok, de ha gondolod, mondjad hátha tud... (2010.08.08. 21:13) Login
  • devil_sasa: Szia SPétör! nem tudom ,még figyeled-e ezt a blogot, ha igen lenne egy két kérdésem, ha megtisztel... (2010.08.08. 13:35) Login
  • jocosd: iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 20 -j ACCEPT iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 21 -j ACCEPT modp... (2010.07.28. 22:31) FTP és iptables karambol
  • MezoArt: Sziasztok! Segítség! Elegem van a Visztából!!! Komolyan elgondolkodtam, hogy mivel lehet leváltani... (2010.05.18. 18:00) Üzenőfal
  • Alfonz64: Nekem így kér root jogot. az asztalon lévő krusader ikonon jobb klikk/tulajdonságok töröld ki a p... (2010.04.03. 19:57) Krusader root jogokkal - megoldás(?)!
  • accipiter: Egy kis segítség: gameworld.blog.hu/2009/09/16/mobiltulajdonosok_itt_az_opera_mini_5_betaja#commen... (2009.09.25. 14:35) PDA vs. linux
  • Utolsó 20

Keresés

Google

Címkék

2.1 (4) ajánló (1) aktuális (1) alltray (1) alt tab (1) analízis (1) analog (1) apache (1) apt (1) aptana (1) apt get (2) asus (1) ati driver (1) basket note pads (2) beállítások (1) bérlés (1) biztonság (17) bleezer (1) blog (16) bluefish (1) böngésző (2) buli (1) bulvár (1) chmod (2) cms (5) cmsmadesimple (2) copy paste (2) creative commons (1) család (1) csomagok kezelése (1) css (2) custom (1) daemontools (2) desktop (4) driver (1) dual homed (1) dv1394 (1) e107 (2) élet (1) életérzés (1) életképek (1) én (1) english (1) etherape (1) exkluzív (1) exploit (1) extension (1) fbrun (1) feladatlista (1) firefox (5) fluxbox (12) folyamatok leállítása (2) fórum (2) freeweb (2) frekvencia (1) ftp (5) fwanalog (5) gkrellm (1) gnome (3) goldenblog (1) google (2) gtk (1) gui (1) gyorsítás (1) hálózat (1) hardware (1) hdd1 (1) htop (1) humor (1) ies4linux (1) ikon (1) információ (3) ingatlan (1) initd (1) inkscape (4) installálás (1) internet explorer (3) ip (1) iptables (27) ip cím (1) iroda (1) java (1) jogok (1) kecskemét (1) képernyő felbontás (2) kernel (3) kiadó (1) kill (2) kimili flash embed (1) kjots (1) klippek (1) konfiguráció (1) krusader (3) linkek (1) linux (1) localhost (2) log (7) login (1) lprm (1) magyarítás (1) média (1) menü (3) messages (1) mindennap (1) monitor (2) mount (4) music (1) mysql (9) napi music (1) napi zene (1) navigator (1) netikett (1) netscape (1) network manager (2) notebook (3) numlock (3) numlockx (2) off (1) olcsó (1) openbox (2) openoffice (2) opera (6) operációs rendszer (1) ötletek (1) partícionálás (2) pc (1) pda (3) php (1) phpmyadmin (2) picasa web album (1) pidgin (2) plugin (6) pocket informant (2) probléma (4) processzor (2) proxy (1) pytube (1) qtparted (1) ram (2) reboot (1) recursive (1) resolution (1) rím (1) rímek (1) root (1) router (1) rtfm (1) runleveld (2) sawmill (1) seamonkey (2) shared folders (4) shutdown (1) skype (3) spuhuflux (4) spuhulinux (6) statisztika (10) sudo (5) swap (1) swiftweasel (1) szkript (1) szolgáltatások (1) szövegelés (44) születésnap (1) tab (1) tango (1) tapasztalatok (1) telepítés (3) tinymce (2) top (2) truecrypt (3) tűzfal (16) uhu (1) uhu linux (31) usb (1) user (1) üzlet (1) vészhelyzet (1) vezérlőpult (1) videókártya (1) virtual disk manager (1) vmmon (2) vmnet8 (2) vmware (7) vmware server (1) vmware toolbox (1) vmware tools (5) vmware workstation (18) wallpaper (1) webfejlesztés (1) webszerkesztés (3) web developer (1) wep (1) wifi radar (3) wiki (1) wireless (3) wordpress (21) wordpress theme (6) wpa (1) wysiwyg (1) xampp (1) xhost (2) xrandr (1) xterm (2) zene (1) Címkefelhő

Egyéb linkek

Válasz mmp-nek, avagy ars poetica

2007.06.02. szombat 18:47 SPétör


Ritkán ugyan, de előfordul, hogy rámjön a "szájmenés". Az itt elkövetendő is része lesz írói munkásságomnak.

mmp avagy Matyi egyik hozzászólása (abból is az alább idézett rész) adta meg a lökést, hogy "tollat" ragadjak:

Kevesen szólnak hozzá...Inkább figyelik az "megpróbáltatásaid". pl iptables, tűzfal. Nem semmi a kitartásod :)

Miről is van szó?
Először is egészséges önzésemnek köszönhető ez a kis blog. Magamnak írogatom, vagy legalábbis az elején így volt. Kissé feledékeny vagyok és hát gondoltam a blog formája és a szolgáltatásai, amiket nyújt nekem pont megfelelnek.

A későbbiekben változott az álláspontom. Elég sok fórumot, linuxos oldalt olvastam már el ahhoz, hogy feltűnjön, az igazán kezdőknek nem túl sok segítség van. Nem elfelejteni tisztelt linuxos felebarátaim, hogy a kezdők nem most látnak először számítógépet! Minimum felhasználó szinten használtak valami más operációs rendszert. Valószínűleg majdnem 100%-uk Windows-t. Ehhez vannak szokva és a linuxos gondolkodásmód igencsak idegen számukra. Nem tehetnek róla, így szocializálódtak... (én is!)
Namármost. Innen indulva elég nehéz átállni. De egyet ne felejtsünk el: mégiscsak érdeklődnek a Linux iránt!

Akkor hogyan segíthetjük őket, hogy ne veszítsék el a kedvüket? Talán úgy, hogy megpróbálunk az ő "nyelvükön" beszélni hozzájuk. Ez volt a másik kitűzött  célom (bevallom ez időben kissé később alakult ki).
Az ide látogató kezdők itt azt láthatják, hogy más is küszködik, szenved, de halad előre és sikereket is elér. Ha meg nem az sem baj. Majd idővel az is meglesz. Talán ez példát mutat nekik és nem adják fel idő előtt. Persze akinek nincs akaratereje, az így is feladja. De hát őrajtuk úgysem tudunk segíteni.
Aki viszont marad és visszalátogat, találhat itt olyan ötleteket, amelyek megkönnyítik a kedvenc operációs rendszerünk használatát.
Ezért írom le lehetőleg minden lépését az általam kiválasztott, megoldott (vagy nem megoldott) témáknak. Benne hagyom azt is, amit rosszul írtam okulásképpen.

Az elmúlt mintegy három hónapban sok sikert értem el. Kis sikerek, de az enyémek! Ahogy ráérzek a linux "ízére", egyre jobban szeretem. Otthoni gépem még Windows XP, mert ugyebár az ember nem egyedül használja a gépet, de a nemrég vett laptop már színtiszta UHU!
Hogy miért UHU? Ez is egy hosszú történet, amit már az elején leírtam. Most nem jövök azzal, hogy magyar. De azért gondoltam arra, hogy egy kimondottan magyar linuxnál talán nem lesz gondom az ékezetes betűkkel (pl.). Talán a meghatározó ok az volt, hogy ezt már ismertem valamennyire (1.0) és bár akkor nem tartottam ki mellette, gondoltam egy újabb ptóbát megér.

Pedig volt néhány vargabetű, mire eddig a pontig elértem.
Egy régi informatikus barátom beszélt rá vagy (nem is tudom pontosan) 8 éve a linuxra. Akkor, hogy segítse az ismerkedésemet SUSE volt a választás. Nem volt túl sikeres dolog. Valószínűleg a gyenge hardver volt az oka. Kipróbáltam több féle disztribúciót Mandrake, UHU, újabb SUSE meg már nem is emlékszem. Azután lecsengett a lelkesedés.
Most nem sokkal több, mint fél éve tértem vissza és rögtön keresni kezdtem, hogy melyik legyen a választottam. SUSE nem kellett, már túl csicsa. Ubuntu... hát ezzel befürödtem. Egyszerűen nem akart menni még live módban sem, a telepítésről meg ne is beszéljünk.
Ekkor gondoltam egy nagyot és letöltöttem az új UHU 2.0. Feltelepítettem és elégedett voltam vele. Semmit (értsd: semmit) nem kellett hozzányúlnom ahhoz, hogy az alapot hozza. Ez azért mégiscsak becsülendő!

Minden más, ami itt található az már az "extra" igényeim eredménye. A problémákat pedig nem az UHU, hanem az én tudatlanságom okozza rendszerint. Szóval UHU! Ez most már eldőlt. Ezt szeretném a lehető legjobban megismerni. De milyen ablakkezelővel? A KDE nem kellett, kezdtem a Gnome-mal. Mára ott tartok, hogy nem kell már az sem csak az amit csináltam, ezért jelenleg Fluxbox a menő!

És hogy miért vagyok kitartó? Hát miért ne lennék? Van egy jó operációs rendszerem, ami úgy működik, ahogy én akarom. Ha meg nem, akkor egy újabb bejegyzés születik.
Az egész úgy működik, hogy amire nekem van szüksége, azzal foglalkozok behatóban és ha valami sikerült 8vagy nem), akkor jöhet a bejegyzés.

Ja, még valami! Már az elején elhatároztam, hogy semmi "politikát" nem engedek be a blogomba. Még annyit sem hogy fúj Microsoft. Talán sikerült megtartanom ezt a fogadalmamat. Másik ilyen gondolatom, hogy a hozzászólóknak lehetőleg minél hamarabb válaszoljak. Tele van a ...-om azokkal, akik nem tisztelik meg a hozzájuk szólókat azzal, hogy érdemben válaszolnak nekik. Legyen az blog, vagy fórum. Persze, ha több száz látogatóm lenne, akkor valószínűleg nem győzném, de annyi nincs (még). Nem haragszom ám azokra sem, akik csak figyelnek, de nem szólnak hozzá. Tényleg csak az szóljon hozzá, akinek van mondanivalója számomra (számunkra). Így tehát örülök akkor is, ha látom a statisztikában, hogy vannak visszatérők.

Isten hozott minden érdeklődőt! Remélem megtalálja mindenki azt amit keresett.

SP

6 komment

Címkék: szövegelés

A bejegyzés trackback címe:

https://spuhulinux.blog.hu/api/trackback/id/tr3291474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2007.06.02. 20:13:47

Én nagyon örülök mindig, hogy ha egy újabb Linuxos blogot látok, és mivel mindenki másképpen látja a dolgokat, én is kezdtem nemrég egyet, nem érzem feleslegesnek, megpróbálom a saját magamat beletenni, amennyire lehetséges.

A látogatottságot pedig igyekszem elfelejteni, eddig kb. 2-szer néztem az elmúlt hónapban. Már az elején az egyik célom volt, hogy nem a látogatottságra megyek rá, nem fog nagyon érdekelni (persze örülni fogok, amikor meglesz pl. a napi 50 látogató, vagy mondjuk 10 RSS-en keresztül olvasó ember), inkább megpróbálok hasznos tanácsokat, híreket közölni.

Gondom az is, hogy foglalkozzak-e olyasmivel, mint az apt, vagy inkább egyel nehezebb dolgokkal foglalkozzak? Talán idővel ez nálam is kialakul majd.

Politikamentesség: én is ezt tűztem ki, írni is fogok majd valamikor arról, hogy szerintem miért nem szerencsés Linux iránt érdeklődőknek mondogatni mindig, hogy winfos. Elég taszító.

További jó bloggolást és Linux nyúzást!

evenorbi 2007.06.02. 20:16:35

Ja és a Fluxbox írásaid nagyon hasznosak, én is használom néha a Fluxbox-ot, feszegetem, bár nekem még GNOME az állandó.

SPétör 2007.06.02. 20:44:35

:-)
A látogatottság csak a kivácsiságom miatt téma. A napi 8-10 (néha 20) látogató nem fog elbizakodottá tenni., de örülök, ha más is érdeklődik a linux iránt.
Hogy mivel foglalkozzál? Én például mindig azzal ami napirenden van. Az apt-get ugyebár nem egy olyan bonyolult dolog, de amikor néhány olyan kérdés merült fel, ami nem szokványos (pl. CD-ROM-ról történő install), akkor elővettem a kérdést és megpróbáltam egy teljes ismertetőt összedobni. Szóval, valahogy így.
Politikamentesség: hát most mit ba... ssam a Windows kedvelőket, nem? Én például a Toyota mellett török lándzsát, de nem zavar ha más például a BMW-t kedveli.
Ettől nekem nem lesz se jobb, de rosszabb.
:-)
SP

SPétör 2007.06.02. 20:46:30

A Fluxboxot meg egyenesen imádom! Mindent megtaláltam rajta, ami eddig kellett...

mmp 2007.06.03. 17:04:34

Szia!

Terjedelmes "válasz":)
Tényleg jól írsz, ebből még könyv is lesz a végén:)

Üdv: Matyi

SPétör 2007.06.03. 18:24:29

Na, azt éppen nem akarok írni. Elég, ha ez a blog szépen lassan azzá fejlődik, aminek szeretném. Egy jó kis találkozóhely kezdő linuxos (lehetőleg UHU) "kollégák" számára.
És persze az sem közömbös, hogy közben igazán jól szórakozom!
:-)
SP
U.i.: Kiváncsi vagyok arra, hogy mondjuk egy év múlva (ha addig bírom) mi lesz belőle...
süti beállítások módosítása