spuhulinux.blog.hu

Az én UHU-Linux "tudástáram". Ennyi és nem több... Ha kevés, vagy valami nem jó, ígérem kijavítom! Mostanában az alaptéma kiegészül a Wordpress boncolgatásával is. Meg a CMS, ugyebár. Remélem nem baj? :-)

Non-Hungarian Speakers / Readers

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Károvics János: Üdv mindenkinek UHU3-at használok, felraktam hozzá egy sype-t. 4.3. Magyar nyelvre nem lehet be ... (2016.02.16. 20:14) UHU felhasználók levelező listája (kezdő)
  • bilolyogus: apt-get install kernel-headers-$(uname -r) (2012.05.29. 16:28) VMware Tools installálás > UHU-Linux (Guest)
  • SPétör: Windows-on nem csináltam, de ez rendben volt? --> " Ajánlom, h olvasd el az infót amit ekkor lá... (2010.08.09. 15:42) Login
  • devil_sasa: szia. Köszi, hogy segítesz... a te írásaid között találtam egy pendrive-ról indítható uhu-linux 2.... (2010.08.09. 14:24) Login
  • SPétör: Szia! Nem figyelem, de kapok figyelmeztetést... Már nem uhuzok, de ha gondolod, mondjad hátha tud... (2010.08.08. 21:13) Login
  • devil_sasa: Szia SPétör! nem tudom ,még figyeled-e ezt a blogot, ha igen lenne egy két kérdésem, ha megtisztel... (2010.08.08. 13:35) Login
  • jocosd: iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 20 -j ACCEPT iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 21 -j ACCEPT modp... (2010.07.28. 22:31) FTP és iptables karambol
  • MezoArt: Sziasztok! Segítség! Elegem van a Visztából!!! Komolyan elgondolkodtam, hogy mivel lehet leváltani... (2010.05.18. 18:00) Üzenőfal
  • Alfonz64: Nekem így kér root jogot. az asztalon lévő krusader ikonon jobb klikk/tulajdonságok töröld ki a p... (2010.04.03. 19:57) Krusader root jogokkal - megoldás(?)!
  • accipiter: Egy kis segítség: gameworld.blog.hu/2009/09/16/mobiltulajdonosok_itt_az_opera_mini_5_betaja#commen... (2009.09.25. 14:35) PDA vs. linux
  • Utolsó 20

Keresés

Google

Címkék

2.1 (4) ajánló (1) aktuális (1) alltray (1) alt tab (1) analízis (1) analog (1) apache (1) apt (1) aptana (1) apt get (2) asus (1) ati driver (1) basket note pads (2) beállítások (1) bérlés (1) biztonság (17) bleezer (1) blog (16) bluefish (1) böngésző (2) buli (1) bulvár (1) chmod (2) cms (5) cmsmadesimple (2) copy paste (2) creative commons (1) család (1) csomagok kezelése (1) css (2) custom (1) daemontools (2) desktop (4) driver (1) dual homed (1) dv1394 (1) e107 (2) élet (1) életérzés (1) életképek (1) én (1) english (1) etherape (1) exkluzív (1) exploit (1) extension (1) fbrun (1) feladatlista (1) firefox (5) fluxbox (12) folyamatok leállítása (2) fórum (2) freeweb (2) frekvencia (1) ftp (5) fwanalog (5) gkrellm (1) gnome (3) goldenblog (1) google (2) gtk (1) gui (1) gyorsítás (1) hálózat (1) hardware (1) hdd1 (1) htop (1) humor (1) ies4linux (1) ikon (1) információ (3) ingatlan (1) initd (1) inkscape (4) installálás (1) internet explorer (3) ip (1) iptables (27) ip cím (1) iroda (1) java (1) jogok (1) kecskemét (1) képernyő felbontás (2) kernel (3) kiadó (1) kill (2) kimili flash embed (1) kjots (1) klippek (1) konfiguráció (1) krusader (3) linkek (1) linux (1) localhost (2) log (7) login (1) lprm (1) magyarítás (1) média (1) menü (3) messages (1) mindennap (1) monitor (2) mount (4) music (1) mysql (9) napi music (1) napi zene (1) navigator (1) netikett (1) netscape (1) network manager (2) notebook (3) numlock (3) numlockx (2) off (1) olcsó (1) openbox (2) openoffice (2) opera (6) operációs rendszer (1) ötletek (1) partícionálás (2) pc (1) pda (3) php (1) phpmyadmin (2) picasa web album (1) pidgin (2) plugin (6) pocket informant (2) probléma (4) processzor (2) proxy (1) pytube (1) qtparted (1) ram (2) reboot (1) recursive (1) resolution (1) rím (1) rímek (1) root (1) router (1) rtfm (1) runleveld (2) sawmill (1) seamonkey (2) shared folders (4) shutdown (1) skype (3) spuhuflux (4) spuhulinux (6) statisztika (10) sudo (5) swap (1) swiftweasel (1) szkript (1) szolgáltatások (1) szövegelés (44) születésnap (1) tab (1) tango (1) tapasztalatok (1) telepítés (3) tinymce (2) top (2) truecrypt (3) tűzfal (16) uhu (1) uhu linux (31) usb (1) user (1) üzlet (1) vészhelyzet (1) vezérlőpult (1) videókártya (1) virtual disk manager (1) vmmon (2) vmnet8 (2) vmware (7) vmware server (1) vmware toolbox (1) vmware tools (5) vmware workstation (18) wallpaper (1) webfejlesztés (1) webszerkesztés (3) web developer (1) wep (1) wifi radar (3) wiki (1) wireless (3) wordpress (21) wordpress theme (6) wpa (1) wysiwyg (1) xampp (1) xhost (2) xrandr (1) xterm (2) zene (1) Címkefelhő

Egyéb linkek

Valami nincs rendben az UHU-val...

2008.03.19. szerda 08:15 SPétör


Mostanában kezd megfogalmazódni bennem ez a gondolat: Valami nincs rendben az UHU-val.
Már megint. Tiszta deja vu... merthogy ilyenem már volt az 1.2 körül. Látszólag minden megy a maga útján, de valami nem stimmel.
A 2.0 után kijövő 2.1 szinte semmi újat (nekem) nem hozott. Új kernel, meg néhány biztosan fontos dolog, amit egy mezei felhasználó észre sem vesz. Na de miért venné észre, ha a 2.0-ban is működött? Persze frissülnek a csomagok, de hát ez inkább köszönhető néhány szent őrültnek, akik szabadidejüket áldozzák erre. De mi van az UHU-Linux Kft.-vel? Ha nem lenne a közösség, nem is tudom, hogy mi lenne? Máshol is így van: van egy kis, ámbár lelkes csapat, akik a disztrót fejlesztik és van a közösség, akik ebben támogatják őket. De mit lehet látni az UHU-linux csapatából? Persze lehet azt mondani, hogy ennek így kell működni, de mintha a cég egy más dimenzióban ténykedne és nem is találkozna a hívőkkel. Meg kell nézni a honlapjukat. (mondhatja azt Pozsy, hogy más a csapásirány...) Rossz a marketing.
Na, mindegy.
Na meg a fórum hiánya. Persze azzal dolgozni kell. Lehet azt mondani, hogy ott a levelező lista. Csak hát az mégsem ugyanaz és nehezebben is kezelhető. Már régen kellett volna egy fórum, amit mindenki böngészhetne. Meg a Wiki. Nagy nehezen ez is beindul... De nem késő? Mintha fázis késében lennénk. Kullogunk az események után.
Nem furcsa, hogy ha a Google-ba rákeresünk az UHU-linux-ra, akkor ez a kis blog is ott van a második oldalon? Alig van intenetes megjelenése az UHU-nak. Hát így nem is fognak rátalálni a keresgélők.
És még puffoghatnék tovább...
Most keressek más disztrót? Ezt már úgy megszoktam.

SP

31 komment · 1 trackback

Címkék: szövegelés

A bejegyzés trackback címe:

https://spuhulinux.blog.hu/api/trackback/id/tr79387249

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: click the up coming post 2017.11.07. 06:38:42

Blue whales reclaim old feeding grounds - póló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imi · http://blog.szollosi.net 2008.03.19. 08:59:58

Gyere az ubuntu-sok közé, és még az U betűk is megmaradnak.

-garantált 6 hónaponkénti DISTRO kiadás
-rengeteg online dokumentáció
-lelkes magyar közösség
-friss csomagok
-jelenleg a húzó linux DISTRO

SPétör 2008.03.19. 09:24:52

:-)
Ismerem... de én pont a sötét oldal felé kacsingatok.
Minimál linux, gyors, firss, jó támogatással, openbox, meg hasonlók.
meg azért ne kelljen sokat heggeszteni rajta a telepítés után.

Oregon (TM) 2008.03.19. 13:53:42

Uj kernelben az a jo, hogy ha uj hw-d van muxik. Ha regid es mukodott minden akkor ez neked semmmit se hoz magaval.

Amugy en mar migraltam uubuntu-ra. UHU szerelem marad, de nem tudom mar hasznalni midnehol, mert:
- nem jonnek a frissitesek es e miatt nemmukodik az uj hw-ken. ubuntu-t azert izombol szokni kell. szereintem a 2.1 minosegileg rosszabb a 2.0-nal.

SPétör 2008.03.19. 15:58:26

Szia Oregon!
Valami ilyesmit akartam megfogalmazni. Az Ubuntu nekem nem tetszik, valami kevésbé csili-vili, de frissítésekkel jól támogatott disztró kellene, tudsz ilyet?
SP

SPétör 2008.03.19. 15:59:36

Azt azért még ide írom, hogy nekem az UHU-val nem volt gondom szerencsére (az egy localhost átnevezés dolgot kivéve), szóval megy, de nem az igazi.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.19. 18:40:14

Az új kernel nem csak az új hardverdrájverek miatt jó ...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.19. 18:41:42

SPétör,

A disztribúció az disztribúció,az X felület meg X felület. Tök mindegy, milyen disztribúciód van (na jó, nem teljesen), a felület kinézete leginkább rajtad múlik. :-)

SPétör 2008.03.19. 18:57:24

Hát ezzel azért vitatkoznék (már ha azt akarod mondani, hogy mindegy melyik disztrót választja az ember).
Az nem kérdés, hogy az X kinézete meg tőlem függ.
SP

HP · http://hplinuxblog.blogspot.com/ 2008.03.19. 21:10:45

Spétör!
Talán emlékszel még, hogy én már említettem hogy a támogatás hiánya miatt hagytam fel az UHU-val! Egyszerűen egyedül éreztem magam, és amikor néha megnéztem a hivatalos oldalt, mindig reménykedtem hogy van valami friss tartalom. De nem. Ez nagyon lehangoló, mint ahogy a véleményem is az új kiadásról.
Nem véletlen hogy nem számoltam be erről a tesztről a blogomban, hiszen valahol még mindig a szívem csücske az UHU, és nem akartam leírni azt a gondolatot ami az eszembe jutott, nevezetesen hogy megállt az idő az első igazi Magyar disztró felett. Szomorú vagyok ez miatt.
Másrészt ha kihívást akarsz, na meg mini Linuxot, akkor próbáld ki a Goblinx Microt!

HP

Imi · http://blog.szollosi.net 2008.03.19. 21:56:26

Egyet kell hogy értsek sokakkal, és nem az ubuntu szerekét töljuk dolog miatt.

Repoban megtalálható majd az összes ablakkezelő, ha ez nem lenne elég, metacsomagoka segítik az áttállást az ablakozórendszer specifikus disztribúciókhoz. Szóval valóban használhatsz akár mit is. A csomagok meg ugy jönnek, ahogy szeretnéd. Napi szintű frissítések, még ha nem is a legfrissebbek a csomagok.

SPétör 2008.03.19. 23:49:31

:-)
Meglátjuk. Én még egy kicsit kitartok az UHU mellett!

Egy hétig most nem leszek, mert nem lesz internetem.
Sziasztok!
SP

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.03.20. 00:11:20

SP!
Nemrég raktam vissza az Ubuntu-t, mert "csak működik", ahogy szokták mondani. Egyáltalán nem súlyos, és nem csilli-villi, ezek különben is csak az embertől függnek.
Amit nem lehet tagadni, hogy eszméletlen támogatása van, ezért szinte mindent megtalálhatsz hozzá. Vagy ha nincs akkor lehet fordítani, és legalább nem kell gcc-re vadászni, mint a Foresight Linux-nál (ami hatalmas csalódás nekem).

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.20. 12:11:28

Nem, nem azt mondtam, hogy mindegy, milyen disztribúciót választasz, hanem azt, hogy az esetek többségében a külcsín a disztibúciótól nem, vagy nem túlzottan függ.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.03.20. 16:03:54

Az Ubuntu-ba mostanába abba kötnek bele, hogy miért barna (meg állítólag a Gutsy nem stabil, de én pont azért váltottam egy kicsit, mert sehogy sem omlott össze :). Ha valaminek a külseje a probléma, akkor valamit nagyon jól csinálnak az emberek. :)

WatcheR · http://watchers.uw.hu/watcher/watchee.htm 2008.03.20. 21:50:06

Helló SP!
Az általad körbeírt igények miatt megkérném evenorbi-t meséljen inkább a Zenwalk-ról. A Goblinxokkal erre jutottam:
watchers.uw.hu/watcher/linux/goblinx.htm
A Foresight nekem is pofára esés volt,
watchers.uw.hu/watcher/linux/foresight.htm
de a distrowatch-on is van egy lehúzó írás róla, ha jól értettem szintén azokat hányja a fejlesztők szemére amit mi is.
Egyébként napi használatra szerintem is alapozz Ubuntu-ra. Bár a "Minimál linux, gyors, firss, jó támogatással, openbox, meg hasonlók." miatt inkább a LinuxMint táján nézz körül,mert a többi Ubuntuval erre jutottam nemrég:
watchers.uw.hu/watcher/linux/ubuntus.htm
A LinuxMint-nál meg dolgoznak Fluxboxos verzión. De a PCLinuxOS házatáján is most készül a PCfluxboxOS magyarosítása:
www.pclinuxos.hu/index.php/Legfrissebb/Csendben-dolgozunk.html

Hát a rövid választék ennyi.
Most kérek elnézést a sok önreklámért, de pont oprendszer váltóknak irógattam össze amit összeírtam és lám most kapóra jött. Ha sokkaltok, töröljetek.

WatcheR 2008.03.20. 22:04:09

Ami kimaradt:
Az UHU levlistának én is voltam érdeklődő tagja, még az 1.2-es időben de én is idejemúltnak és nehezen kezelhetőnek (már-már haszontalannak) találtam. Elnézést, ha vkinek a lelkébe tapostam, de mért kell nekem kb.: 18 levelet félnaponta átolvasnom olyasmiről ami nem is érdekelt? Ám egy fórumtopikot be lehet állítani, hogyha hozzászólás érkezik bele küldjön egy emailt vagy PM.-et.
Ahogy több firkálmányomban is írtam, az UHU mindig akkor jelenik meg új verzióval mikor már kezdem "temetni". Ha a hivatalos oldala nem is élénk (mire kiírták, hogy itt a 2.1 már ftp-n letöltöttem és a virtualboxban kegyegett.) de a(z) uhu.linuxuser.hu azért jobban él. Talán. Nem vagyok napi látogatója, talán mert nincs rá napi igényem. Amire kínálják arra müködik, aztán a köv. verzióig meg használd.
Az UHU után az Ubuntu olyan lesz mintha egy hordónyi vizet zúdítanának rád. Nézz bele a Synapticba. Ehhez képest a Zenwalk és csomagkezelője már visszafogottabb, szinte elvonási tünetek. Slackware.
Sok sikert! Kérlek írd meg mire jutottál, nem árt felmérni az ilyesmit.

WatcheR 2008.03.21. 10:38:51

Mivel van 1 hetem büntetlenül irogatni ezért, ismervén eddigi elvárásaidat a következő oprendszereddel kapcsolatban, itt találsz néhány fluxbox-ot használó disztrót:
fluxbox-wiki.org/index.php/InTheWild
Igaz ezek alapból liveCD-k de így nem lesz zsákbamacska. Ajánlom figyelmedbe a Wolvix-et, úgyismint következő "áldozatomat".
Openboxokkal a következő hozzászólásomban jelentkezem ha találok vmi használhatót.

Kormoraan 2008.03.21. 21:11:56

Ami az Ubuntut illeti, simán ki lehet vagdalni belőle azokat a fölösleges cuccokat, amik lassítják.
Nem nagy munka, kb 10 perc.

Ami a randa barna színét illeti, egytértek. Szerencsére gyorsan áthuzatolható, kb 5 perc.
Én a tango témát szeretem pl.

A 7.10 tényleg instabilka kicsit, de nem jelentősen. Még fejlesztéshez is jól használható.

Az UHU nekem is szívem csücske volt, sajnálom is, de túl kellett lépnem rajta. Egy saját disztro túl nagy falat egy kicsi cégnek.

evenorbi 2008.03.22. 02:49:35

Én szeretem a barna témát. Bár nekem is nagyon sok gondom volt a Gutsy-val: sehogy akart összeomlani. :) Azt hiszem én vagyok a mázlista (igaz semmilyen különleges hardverem sincs).

evenorbi 2008.03.25. 12:14:26

SP, ha majd visszajösz, akkor szerintem nézd meg a Crunchbang Linux-ot. Egy ember alakította át az Ubuntu-t, Openbox-os verzió:
crunchbang.org/projects/linux/

WatcheR 2008.03.25. 19:33:23

Kegyelem! Nem győzőm a tesztelést, valóban, első látásra ez is nagyon jó.

SPétör 2008.03.26. 23:36:08

Kicsit kiteszem a lábam és már mindenfélét irogattok is?!
Van egy kis restanciám, holnap jövök és válaszolok!
SP

Kodmen 2008.03.27. 11:27:20

Sokkoló, amiket itt olvasok, s nem is csodálkozom rajta, hogy ott tart még az uhu -szerintetek- ahol. Nálam ez elvi-érzelmi kérdés! Megnéztem az uhu-t, hogy miért tudnám szeretni, azonosuni vele: teljesen magyar, segítőkész levlista, szinte minden működik, vagy kis foglalkozás után működni fog.
Nem értelek titeket továbbá abban, hogyan nevezhetitek a "szívetek csücskének" az uhut, miközben azon diskuráltok, hogy melyik másik linux-ok tudnák jobban helyettesíteni? Ez az, mi miatt a közösség nem jut sehová. Saját magamról tudom, hogy nem tudok annyit foglalkozni az uhu-val, mint szeretnék, nincs annyi szabadidőm. De ami van, azt az uhu-ra, és nem más linuxokra fordítom! "hegesztem" a rendszerem, töltöm a wiki oldalt stb. Egyet értek, hogy jó lenne egy fórum is, mintegy átmenet a wiki és a levlista között. És hol a probléma??? Tessék csinálni egyet, ha annyira a szívünk csücske! Én ugyan nem tudom, hogy kell, de azt hiszem, nem egy ördöngősség, legfeljebb nem lesz tökéletes. És?? El kell indítani! VAgy lehet szólni a hivatalos fejlesztőknek, hogy csináljanak egyet, vagy adjanak hivatalos tárhelyet, hogy beinduljon.
Lehet, hogy igaz, hogy a kft-nek nagy falat egy disztró. Miért is? Mert nincs annyi pénze, hogy a lelkes önkénteseket főállásban vagy csak mellékállásban foglalkoztassa, hogy minden frissítés a lehető leghamarabb meglegyen. Ha már ilyen ügyesek vagyunk, és látjuk a problémát, mért nem teszünk valamit??? Én megteszem a magamét: Bár már rég frissítettem a 2.1-re, megrendeltem a dedikált! példányt, és adóm 1%-át is oda fogom juttatni.
Szerintem is reklámozni kellene a neten, de ehhez pénz és munkaerő szükséges, hogy feltöltsék tartalommal a hivatalos oldalt, amire az összes uhu-val kapcsolatos oldalt rá kell linkelni.

Száz szónak is egy a vége: tenni kell érte. Nem várhatunk csodát egy olyan csapattól, akikről tudjuk, hogy korlátozott erőforrásokkal rendelkeznek! Ha csak kicsit is, tegyünk a közösségért, aminek tagjai vagyunk, tagjai akarunk lenni. Ez a blog is ilyen. Épp ezért döbbentem meg mélységesen azon, amit írtál SPétör. Ha úgy érzitek, nem tudtok tovább tagjai lenni a közösségnek, és nem tudtok használni neki, kérlek legalább ne ártsatok neki a fentiekhez hasonló bejegyzésekkel. Egy pillanatig én is elbizonytalanodtam -bevallom-, ahogy a számomra egyfajta példaképnek tartott személyek megnyilvánulását olvastam, kicsit meg is rendultem, de aztán csak még erősebben éreztem, hogy az uhu-t szeretni, s érte tenni kell! Én ezen leszek, amíg nem lehetetlenül el teljesen a dolog. Remélem, azért ti sem hagyjátok magára az uhu-t.

Kodmen

u.i.: Az ubuntuban van az elektronikus adóbevalláshoz készített csomag??? Gyanítom, hogy nincs, pedig ez elég nagy dolog szerintem. Sőt, javasolnám, hogy jó lenne, ha valaki az ilyen csomagokat ellenőrizné, és ha jól műkotnek, akkor bekerülhetne a hivatalos csomagok közé, hogy mindenféle átállítás nélkül, a synaptic-kal lehessen biztonságos csomagokat feltenni. Hol kell az ilyen ötleteket jelezni?

SPétör 2008.03.27. 11:57:45

Szia Kodmen!
Hát elég sokat írtál, szóval lehet, hogy kimarad valami a válaszomból.
Ha jól tudom, igazi (!!!) UHU-s én vagyok itt talán, a többiek mást (vagy mást is) használnak. Ez még nem baj, szeretünk UHU-zni. A többiek nevében nem nyilatkozom, de a magam részéről a kétségeimet akartam megfogalmazni itt. Mert azért beláthatod, valami mégsem működik jól. Szóval, nem kell csalódni bennem, bennünk, hiszen még mindig UHU-Linux blog a blog!
Hozzáteszem, hogy már éppen azt akartam írni, hogy megtáltosodtak az UHU csomagolók, csak úgy ontják a 2.1 csomagokat. Köszönet nekik!
Az egész cikk alaphangulata egyébként inkább ez volt: érted haragszom, nem ellened!
Lehet, hogy kissé félre siklott, de erről ezek az ubuntusok tehetnek (nem is ismerem őket... :-) ).
Tényleg nem hiszem, hogy bántani akartuk volna az UHU-t.
Több helyen írtam, hogy nem akarom elhagyni az UHU-t, de azért az nem baj, ha másik linux disztrókat is megismerünk.
Tisztelem a véleményed és nem is hiszem, hogy ellentmondtál nekem.
Az adóm 1%-át tavaly is nekik adtam (hidd el elég jó összeg volt). Pólóm is van, meg bögrém is... :-)
Én ennyit és ezt a blogot tudtam hozzátenni az UHU-hoz.

Üdvözlettel:
SPétör

Kodmen 2008.03.27. 14:27:34

Köszönöm a választ, sikerült megnyugtassál. Nekem valahogy nem tetszett az a hangulat, amit a sorok olvasásakor éreztem, ezért is volt ilyen a reakcióm. De tényleg nem mondtam ellent neked abban sem, hogy valamit van, illetve hiányzik, csak azt, hogy ez a mi felelősségünk is, hogy a tűlünk telhető módon változtassunk a dolgokon. Szerintem így lehet ez a közösség nem jobb, mint az ubuntu, mert igazából ez nem lehet cél, hanem jobb, mint amire egy hétköznapi felhasználónak szüksége van, hogy megszeresse, használni tudja. Ez kell, hogy a cél legyen!

Az, hogy a közösség tagjai minél többet juttassanak vissza a közösségnek, s ezáltal a közösség tudjon növekedni, ami közvetett módon a fejlesztők erőforrásaira is pozitív hatással lehetnek.

Tudtommal Oregon egy nagy vesztesége az UHU-nak, amit részben személyes konfliktusoknek köszönhetünk. Vagy keverem valakivel? Akkor elnézést kérek.

Tudom, hogy sokat teszel hozzá, épp ezért bántott különösképpen a cikk hangulata. Egyébként meg mindenki azt használ, ami neki tetszik, nincs azzal bajom, csak én úgy értelmezem az UHU szeretetét, hogy kiállok mellette, amiben csak tudok, reklámozom az ismerősöknek, s nem mást használok olyan dolgokra, amire azt alapból tudom, vagy már megcsináltam, hogy tudjam. Sajnos a fotó nyomtatás nem tartozik ezek közé, így a windowst nem tudom teljesen nélkülözni.

Remélem sok hasznos dolgot olvashatok még a blogodon!

Üdv:

Kodmen

Kormoran 2008.03.27. 16:05:58

Sziasztok!

Elolvastam Kodmen-t, és teljesen megértem, hasonlókon megtem át magam is.
Eszem ágában nincs rosszat kívánni az UHU-nak, az első és máig kedves disztromnak! Senkinek eszébe ne jusson ilyesmi.

Ami miatt mégis írtam, az az, hogy nem tartom helyesnek és okosnak az UHU mögött álló cég hozzáállását.

Régen, amikor a honosítások még nem álltak olyan szinten, mint ma, nagy dolog volt az UHU. Ma már más a helyzet. Nem lehet csak arra alapozni egy disztronál, hogy "magyar".
Főleg, hogy a programok nemzetköziek.

Kialakult az UHU körül egy komoly és tetterős közösség. Nem alapoztak rá komolyan! Panaszkodnak, hogy nincs anyagi támogatásuk, de azt a támogatást, amit lelkesedésben és munkában megkaptak volna a közösségtől, nem kezelték még a pénznél is fontosabb alapvető erőforrásukként, pedig a nyilt forrásnak pont ez a lényege.
Ha ezt a hatalmas, és valaha bennem is létező tetterőt hagyják érvényesülni, és megfelelően menedzselik, az UHU betonbiztos disztro lenne.
Ebben nem tudtak felnőni Linushoz, pedig vehettek volna róla példát.

További hiba, hogy leváltak a Debian vonalról. Így óriási felesleges munkával terhelték meg magukat, és voltaképpen az UHU közösséget is. Ha maradnak közel a Debianhoz, és csak a magyar igényekhez igazítják az aktuális testing verziót... nos lásd az Ubuntu esetét, hogy hová jutott ezzel a stratégiával.

Az UHU jelenlegi helyzetéért persze lehet okolni az anyagiakat, de valójában (szerintem) hibás döntések vezettek ide.
Félreértés ne essék, én ezért nem kárhoztatok senkit!
Eszemben sincs!
Valóban jó döntéseket hozni nagyon nehéz, és valdódi tehetség kell hozzá. A tehetség megvan a fejlesztőkben, hiszen a disztro él, és még most 2008-ban is kellemes és jó. Az ő tehetségük azonban technikai jellegű.
Hogy a magyar Linux közösségnek milyen Linuxra van szüksége, azt viszont nem találták el.

WatcheR 2008.03.27. 17:58:30

Miután én is panaszkodtam itt:
Én is megvettem annak idején és nemcsak a 2 CD-t, de a könyvet, (1.2-höz az 1.1-est), lemeztartót. Mai napig itt a rózsaszin csekk és a számla róla. Az adómat anno nem adhattam nekik, mert nem volt. Manapság folyton elszúrom. :-(
Nem tudom, SPétör melyik oldalra gondolt, én erre: www.uhulinux.hu/
de találtam egy olyan oldalt is ahol többet foglalkoznak az UHU-val, gondolom ismerős:
uhu.linuxuser.hu/
Itt még SPétör blogja is bejegyzés szerint számon van tartva.
Részemről óriási thnx még "Az LME UHU csoportjának" /uhu.linux.hu/ én őket szoktam egyre rutinosabban felvenni a Synaptic-ba.
Fórum:
"El kell indítani! VAgy lehet szólni a hivatalos fejlesztőknek, hogy csináljanak egyet, vagy adjanak hivatalos tárhelyet, hogy beinduljon."
Mégha nem is adnak tárhelyet csak ellátogatnak és segítő jelleggel itt-ott válaszolnak (amilyen hozzáállással a másik "U"-snál teszik) máris több remény van a fellendülésre. Tárhelyet biztos "szorít ki" bármelyik eddig általam említett csapat. Az itt jelenlevők között is van (biztos) olyan aki fel tud tenni egy fórum-motort. Aztán már csak a biztonsági mentéseket kell megcsinálnia, mert ha valóban van egy "Kialakult az UHU körül egy komoly és tetterős közösség." akkor lesz moderátor is. Akkor talán segítség is lesz az odalátogató érdeklődőknek is.De...
De ha most küldenék a hivatalos honlapra egy ebben a világban járatlan személyt, a többi oldalra Google nélkül nem jutna el. A bejelentés a 2.1-ről már csak akkor került ki, mikor szintén a Google által kiadott találatok és blogokból már rég tudtam én is, hogy van, FTP-ről letölthető. Már lent is volt az *.iso mire bejelentették. Legalább az említett oldalakat emlegetnék, reklámoznák, felhívnák rájuk a figyelmet... stb. A honlapjukon szinte vágják maguk alatt a fát.
Klub. Szintén tájékozatlan látogató csak annyit lát, hogy egy lassú és fizetős regisztráció után kap egy tárhelyet 1GB nagyságban. Jobb esetben kacagva (vagy szitkozódva) lép tovább a Gmail-re. Anno még láttam a boltban, hogy lehetett nagyobb tárhelyet venni a Klubhoz a Boltban. Nem kellene ezt elfelejteni?
A bevál(ha)t példát, megoldást nem akarom emlegetni, mert akkor a végén a "Linux nem Windows" helyzetnél találjuk magunkat.
Részemről, ha valaki kezdő hozzám fordul én továbbra is előbb az UHU-hoz küldöm, azt ajánlom, aztán vagy "megtelepszik", vagy továbblép.
Remélem még érthető maradtam.
WatcheR

SPétör 2008.03.27. 18:28:06

Na fiúk, lányok! Akkor azt hiszem, hogy egyről beszélünk. Látod Kodmen itt senki nem tagadja meg az UHU-t!
WatcheR:
persze, hogy a hivatalos honlapra gondoltam. Első lépéseim innen indultak volna, de tovább kellett keresnem, hogy végre valami többet tudjak meg az induláshoz. Ez van.
Gondolhatja mindenki, hogy a blog is azért indult, hogy valami hiánypótlásféle legyen. Nem azért mert nem tudok mit kezdeni magammal.
A legnagyobb sikeremnek (azon kívül, hogy már rendszeresen visszatérő olvasóim is vannak) az, hogy felvettek a linuxuser-re. De érdekes, hogy ott van evenorbi is (Linuxman), pedig ő nem UHU-s. Ettől függetlenül tényleg ott a helye és ez így van jól!
Ez a Linux!
:-)
Szóval tényleg úgy néz ki, hogy a cikkem címe azért helyes volt. valami nem stimmel. És ezt lehet (sőt kell) orvosolni.
SP

evenorbi 2008.03.27. 22:12:51

Kodmen!

Az Ubuntu-hoz már van egy ideje adóbevallásos tároló, Connor jóvoltából. Szuperul letölthető vele a program és a nyomtatvány is. :)

ha valakit érdekel:
blog.connor.hu/category/abevjava/

Kodmen 2008.03.28. 11:52:24

Evenorbi!

Ez nagyon dícséretes, nem tudtam róla. Csak így tovább!
Én is meg vagyok elégedve a rendszeremmel, még ha nem is tökéletes.

Kodmen

xkiller · http://msnsmiley.try.hu 2008.04.18. 21:34:07

Az adóm 1%-át én is az UHU-ra szavaztam.

Ez az első mindenre használható disztri (2.1)
amit pendrive-ra tudtam tenni és tökéletesen működik.

A weboldal szégyen. :-(
süti beállítások módosítása