spuhulinux.blog.hu

Az én UHU-Linux "tudástáram". Ennyi és nem több... Ha kevés, vagy valami nem jó, ígérem kijavítom! Mostanában az alaptéma kiegészül a Wordpress boncolgatásával is. Meg a CMS, ugyebár. Remélem nem baj? :-)

Non-Hungarian Speakers / Readers

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Károvics János: Üdv mindenkinek UHU3-at használok, felraktam hozzá egy sype-t. 4.3. Magyar nyelvre nem lehet be ... (2016.02.16. 20:14) UHU felhasználók levelező listája (kezdő)
  • bilolyogus: apt-get install kernel-headers-$(uname -r) (2012.05.29. 16:28) VMware Tools installálás > UHU-Linux (Guest)
  • SPétör: Windows-on nem csináltam, de ez rendben volt? --> " Ajánlom, h olvasd el az infót amit ekkor lá... (2010.08.09. 15:42) Login
  • devil_sasa: szia. Köszi, hogy segítesz... a te írásaid között találtam egy pendrive-ról indítható uhu-linux 2.... (2010.08.09. 14:24) Login
  • SPétör: Szia! Nem figyelem, de kapok figyelmeztetést... Már nem uhuzok, de ha gondolod, mondjad hátha tud... (2010.08.08. 21:13) Login
  • devil_sasa: Szia SPétör! nem tudom ,még figyeled-e ezt a blogot, ha igen lenne egy két kérdésem, ha megtisztel... (2010.08.08. 13:35) Login
  • jocosd: iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 20 -j ACCEPT iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 21 -j ACCEPT modp... (2010.07.28. 22:31) FTP és iptables karambol
  • MezoArt: Sziasztok! Segítség! Elegem van a Visztából!!! Komolyan elgondolkodtam, hogy mivel lehet leváltani... (2010.05.18. 18:00) Üzenőfal
  • Alfonz64: Nekem így kér root jogot. az asztalon lévő krusader ikonon jobb klikk/tulajdonságok töröld ki a p... (2010.04.03. 19:57) Krusader root jogokkal - megoldás(?)!
  • accipiter: Egy kis segítség: gameworld.blog.hu/2009/09/16/mobiltulajdonosok_itt_az_opera_mini_5_betaja#commen... (2009.09.25. 14:35) PDA vs. linux
  • Utolsó 20

Keresés

Google

Címkék

2.1 (4) ajánló (1) aktuális (1) alltray (1) alt tab (1) analízis (1) analog (1) apache (1) apt (1) aptana (1) apt get (2) asus (1) ati driver (1) basket note pads (2) beállítások (1) bérlés (1) biztonság (17) bleezer (1) blog (16) bluefish (1) böngésző (2) buli (1) bulvár (1) chmod (2) cms (5) cmsmadesimple (2) copy paste (2) creative commons (1) család (1) csomagok kezelése (1) css (2) custom (1) daemontools (2) desktop (4) driver (1) dual homed (1) dv1394 (1) e107 (2) élet (1) életérzés (1) életképek (1) én (1) english (1) etherape (1) exkluzív (1) exploit (1) extension (1) fbrun (1) feladatlista (1) firefox (5) fluxbox (12) folyamatok leállítása (2) fórum (2) freeweb (2) frekvencia (1) ftp (5) fwanalog (5) gkrellm (1) gnome (3) goldenblog (1) google (2) gtk (1) gui (1) gyorsítás (1) hálózat (1) hardware (1) hdd1 (1) htop (1) humor (1) ies4linux (1) ikon (1) információ (3) ingatlan (1) initd (1) inkscape (4) installálás (1) internet explorer (3) ip (1) iptables (27) ip cím (1) iroda (1) java (1) jogok (1) kecskemét (1) képernyő felbontás (2) kernel (3) kiadó (1) kill (2) kimili flash embed (1) kjots (1) klippek (1) konfiguráció (1) krusader (3) linkek (1) linux (1) localhost (2) log (7) login (1) lprm (1) magyarítás (1) média (1) menü (3) messages (1) mindennap (1) monitor (2) mount (4) music (1) mysql (9) napi music (1) napi zene (1) navigator (1) netikett (1) netscape (1) network manager (2) notebook (3) numlock (3) numlockx (2) off (1) olcsó (1) openbox (2) openoffice (2) opera (6) operációs rendszer (1) ötletek (1) partícionálás (2) pc (1) pda (3) php (1) phpmyadmin (2) picasa web album (1) pidgin (2) plugin (6) pocket informant (2) probléma (4) processzor (2) proxy (1) pytube (1) qtparted (1) ram (2) reboot (1) recursive (1) resolution (1) rím (1) rímek (1) root (1) router (1) rtfm (1) runleveld (2) sawmill (1) seamonkey (2) shared folders (4) shutdown (1) skype (3) spuhuflux (4) spuhulinux (6) statisztika (10) sudo (5) swap (1) swiftweasel (1) szkript (1) szolgáltatások (1) szövegelés (44) születésnap (1) tab (1) tango (1) tapasztalatok (1) telepítés (3) tinymce (2) top (2) truecrypt (3) tűzfal (16) uhu (1) uhu linux (31) usb (1) user (1) üzlet (1) vészhelyzet (1) vezérlőpult (1) videókártya (1) virtual disk manager (1) vmmon (2) vmnet8 (2) vmware (7) vmware server (1) vmware toolbox (1) vmware tools (5) vmware workstation (18) wallpaper (1) webfejlesztés (1) webszerkesztés (3) web developer (1) wep (1) wifi radar (3) wiki (1) wireless (3) wordpress (21) wordpress theme (6) wpa (1) wysiwyg (1) xampp (1) xhost (2) xrandr (1) xterm (2) zene (1) Címkefelhő

Egyéb linkek

WordPress 01

2007.06.11. hétfő 09:25 SPétör


(Megjegyzés: rögtön 01-el kezdem, mert már most látom, hogy ez nem egy lefutott dolog)

Szóval, ide jutottam...

Hosszas keresgélés után nem találtam jobbat, mint hogy egy saját blog motort futtassak saját webszeveren... (ki gondolta volna?). Miért kellett ez nekem? Hát azért, mert nem lóghatok örökké az interneten és persze valami vészmentés sem ártana, hogy "értékes" bejegyzéseim is megmaradjanak az utókornak. És az sem egy hátrány, hogy ha később szolgáltatót váltanék (ez most nem aktuális, jó nekem a blog.hu is), akkor egyszerűen csak fel kell tölteni az addig készült bejegyzéseket.

mavo segítségével mysq, apache, php elvileg (ennek később lesz magyarázata) fent van.

Letöltés innen: WordPress_hu

Installálás:
(Kezdődik! Apa kezdődik!)

A WordPress hivatalos oldala linuxhoz ezt ajánlja. Na, azon még túljutottam, hogy ez Gentoo és persze, hogy más filerendszere van. Pl.: directory /var/www/localhost/htdocs/wordpress/ helyett nekem ez van: /www

De ezzel már tényleg nem tudok mit kezdeni:

Installing WordPress is really easy
# emerge wordpress

Hát ez tényleg really easy, mert ez nem megy...

Akkor nézzük meg ezt.

Step 1.
Letöltés, kicsomagolás. OK

Step 2.

Adatbázis és felhasználó készítése. Javaslat: phpMyAdmin vagy MySQL Client használata.

Próbáljuk meg a phpMyAdmin-t. Ez a /www/phpmyadmin/index.php lenne (nobody/nogroup).

403 hibaüzenettel áll le:
Forbidden

You don't have permission to access /www/phpmyadmin on this server.
Miért is? (speter tagja a nobody, nogroup csoportnak)

Újra átnéztem a mavo által leírtakat és rájöttem, hogy a DocumentRoot "/www" nem lett átírva. Ezenkívül a /wordpress directory is root jogosultsággal bír.

Most nézzük meg a phpmyadmin mit csinál?



Szép fekete...


Csak kiváncsiságból:
file://localhost/www/wordpress/wp-admin/install.php

Elég ronda!

Érzésem szerint, a mysql és/vagy php területen van valami probléma. (jogosultágok?)
Valami nem akar működni! De mi?

Valahol itt van az eb elhantolva:
First create dababase: wordpress
Then create a new user: wordpress with password: wordpresspassword
Hogyan?



A másik javaslat a MySQL volt:

Már az elején megáll a tudomány.
root:/# mysql -u root -p
-bash: mysql: command not found
Lehet, hogy az -u után nem root kellene, hanem mysql (ezt hoztuk létre), de már előtte leáll.

Így pedig új adatbázist sem tudok létrehozni...



Folyt. köv.

SP

6 komment

Címkék: blog wordpress

A bejegyzés trackback címe:

https://spuhulinux.blog.hu/api/trackback/id/tr5596530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2007.06.11. 17:58:50

A Wordpress az egyik legjobb, ha nem a legjobb blogrendszer, ráadásul open source is. Könnyű telepíteni, kb. 2 klikkelés az egész. Persze én még csak ingyenes tárhelyszolgáltatónál próbáltam. Az persze nem árt, ha saját .htaccess-e lehet az embernek. Rakat sablon van hozzá, és kicsike tanulással sajátot is lehet csinálni egyszerűen. Van remek szerkesztőfelülete (szintén teljesen átszabható), ezernyi plugin, és spam védelem, ami működik is.
Ja és persze én nem dolgozom a Wordpress-nek, csak már sok 100 órát töltöttem el vele. ;)
Amire még kiváncsi leszek az a Movable Type 4-es, ami hamarosan open source lesz.

SPétör 2007.06.11. 20:06:50

Nekem is tetszik. Én azt próbálom, hogy saját gépen hogyan lehetne futtatni.
Amint látod küzdök vele erősen. Valami a php-vel lehet, vagy a user jogosultságokkal. Holnap újratelepítem a php-t és a mysql-t valami más forrásból. Majd meglátjuk...
SP

mmp 2007.06.12. 13:43:08

Szia!

"Holnap újratelepítem a php-t és a mysql-t valami más forrásból"
Ami uhuban van nem (volt) jó?!

Üdv: Matyi

SPétör 2007.06.12. 17:27:12

Valami gondom volt az elején és gondoltam letöltöm a legújabbat. Bár azóta rájöttem, hogy valószínűleg összegányoltam valamit, amíg próbálgattam a telepítést.
De most már OK, sőt a Wordpress is megy már saját webszerveren... :-)
Holnap írok egy bejegyzést erről is.
SPétör

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.06.13. 13:03:08

Egyértelműen a mysql-lel volt a gond.
süti beállítások módosítása