spuhulinux.blog.hu

Az én UHU-Linux "tudástáram". Ennyi és nem több... Ha kevés, vagy valami nem jó, ígérem kijavítom! Mostanában az alaptéma kiegészül a Wordpress boncolgatásával is. Meg a CMS, ugyebár. Remélem nem baj? :-)

Non-Hungarian Speakers / Readers

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Károvics János: Üdv mindenkinek UHU3-at használok, felraktam hozzá egy sype-t. 4.3. Magyar nyelvre nem lehet be ... (2016.02.16. 20:14) UHU felhasználók levelező listája (kezdő)
  • bilolyogus: apt-get install kernel-headers-$(uname -r) (2012.05.29. 16:28) VMware Tools installálás > UHU-Linux (Guest)
  • SPétör: Windows-on nem csináltam, de ez rendben volt? --> " Ajánlom, h olvasd el az infót amit ekkor lá... (2010.08.09. 15:42) Login
  • devil_sasa: szia. Köszi, hogy segítesz... a te írásaid között találtam egy pendrive-ról indítható uhu-linux 2.... (2010.08.09. 14:24) Login
  • SPétör: Szia! Nem figyelem, de kapok figyelmeztetést... Már nem uhuzok, de ha gondolod, mondjad hátha tud... (2010.08.08. 21:13) Login
  • devil_sasa: Szia SPétör! nem tudom ,még figyeled-e ezt a blogot, ha igen lenne egy két kérdésem, ha megtisztel... (2010.08.08. 13:35) Login
  • jocosd: iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 20 -j ACCEPT iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 21 -j ACCEPT modp... (2010.07.28. 22:31) FTP és iptables karambol
  • MezoArt: Sziasztok! Segítség! Elegem van a Visztából!!! Komolyan elgondolkodtam, hogy mivel lehet leváltani... (2010.05.18. 18:00) Üzenőfal
  • Alfonz64: Nekem így kér root jogot. az asztalon lévő krusader ikonon jobb klikk/tulajdonságok töröld ki a p... (2010.04.03. 19:57) Krusader root jogokkal - megoldás(?)!
  • accipiter: Egy kis segítség: gameworld.blog.hu/2009/09/16/mobiltulajdonosok_itt_az_opera_mini_5_betaja#commen... (2009.09.25. 14:35) PDA vs. linux
  • Utolsó 20

Keresés

Google

Címkék

2.1 (4) ajánló (1) aktuális (1) alltray (1) alt tab (1) analízis (1) analog (1) apache (1) apt (1) aptana (1) apt get (2) asus (1) ati driver (1) basket note pads (2) beállítások (1) bérlés (1) biztonság (17) bleezer (1) blog (16) bluefish (1) böngésző (2) buli (1) bulvár (1) chmod (2) cms (5) cmsmadesimple (2) copy paste (2) creative commons (1) család (1) csomagok kezelése (1) css (2) custom (1) daemontools (2) desktop (4) driver (1) dual homed (1) dv1394 (1) e107 (2) élet (1) életérzés (1) életképek (1) én (1) english (1) etherape (1) exkluzív (1) exploit (1) extension (1) fbrun (1) feladatlista (1) firefox (5) fluxbox (12) folyamatok leállítása (2) fórum (2) freeweb (2) frekvencia (1) ftp (5) fwanalog (5) gkrellm (1) gnome (3) goldenblog (1) google (2) gtk (1) gui (1) gyorsítás (1) hálózat (1) hardware (1) hdd1 (1) htop (1) humor (1) ies4linux (1) ikon (1) információ (3) ingatlan (1) initd (1) inkscape (4) installálás (1) internet explorer (3) ip (1) iptables (27) ip cím (1) iroda (1) java (1) jogok (1) kecskemét (1) képernyő felbontás (2) kernel (3) kiadó (1) kill (2) kimili flash embed (1) kjots (1) klippek (1) konfiguráció (1) krusader (3) linkek (1) linux (1) localhost (2) log (7) login (1) lprm (1) magyarítás (1) média (1) menü (3) messages (1) mindennap (1) monitor (2) mount (4) music (1) mysql (9) napi music (1) napi zene (1) navigator (1) netikett (1) netscape (1) network manager (2) notebook (3) numlock (3) numlockx (2) off (1) olcsó (1) openbox (2) openoffice (2) opera (6) operációs rendszer (1) ötletek (1) partícionálás (2) pc (1) pda (3) php (1) phpmyadmin (2) picasa web album (1) pidgin (2) plugin (6) pocket informant (2) probléma (4) processzor (2) proxy (1) pytube (1) qtparted (1) ram (2) reboot (1) recursive (1) resolution (1) rím (1) rímek (1) root (1) router (1) rtfm (1) runleveld (2) sawmill (1) seamonkey (2) shared folders (4) shutdown (1) skype (3) spuhuflux (4) spuhulinux (6) statisztika (10) sudo (5) swap (1) swiftweasel (1) szkript (1) szolgáltatások (1) szövegelés (44) születésnap (1) tab (1) tango (1) tapasztalatok (1) telepítés (3) tinymce (2) top (2) truecrypt (3) tűzfal (16) uhu (1) uhu linux (31) usb (1) user (1) üzlet (1) vészhelyzet (1) vezérlőpult (1) videókártya (1) virtual disk manager (1) vmmon (2) vmnet8 (2) vmware (7) vmware server (1) vmware toolbox (1) vmware tools (5) vmware workstation (18) wallpaper (1) webfejlesztés (1) webszerkesztés (3) web developer (1) wep (1) wifi radar (3) wiki (1) wireless (3) wordpress (21) wordpress theme (6) wpa (1) wysiwyg (1) xampp (1) xhost (2) xrandr (1) xterm (2) zene (1) Címkefelhő

Egyéb linkek

Mentsük, ami menthető...

2007.07.04. szerda 08:04 SPétör


Nem dicsekvésképpen mondom, de sikerült egy klasszikus kezdő hibát elkövetni. Mint a jó Windows-fan klikkelgettem ide-oda. Ez még nem is lenne nagy baj, de általában ilyenkor sikerül odaklikkelni a lehető legrosszabb (vagy ez még nem is az?) helyre.
Mi történt?
mavo leírása alapján elkezdtem feltelepíteni az FTP-szervert. A hiba természetesen az én készülékemben volt. Néhány alapvető dolgot nem csináltam meg (a gondolkodáson kívül). Például nem telepítettem a daemontools-t

(csak előtte ne felejtsük el telepíteni a daemontoolst)

És persze az ott leírt "run" file is rossz helyre került » /etc/rc.boot (inkább ne kérdezd... )

Summa-summárum: az indításkor ez botor gép megpróbálta elindítani azt, ami nem is volt, de erre persze nem jött rá (de buta!) és csak várt és várt és várt...
Na ezért jobb még mindig az emberi agy a gépi agyaknál... képes felülemelkedni a logikai sorrenden és eljutni a helyes végeredményig.

Jöhet a SAR (Search and Rescue)!

Bootolás az UHU DVD-ről, karbantartó üzemmódban el is jutottam egy érdekes karakteres felületig. Érdekes azért, mert elvileg root-nak mondta magát, de én nem írtam be semmilyen root jelszót (ha valaki tudja, hogy mi volt ez, segítsen. ). Próbáltam én mindent, hogy valamit tudjak kezdeni vele, de nem sikerült.
Végül (szégyenszemre) letöltöttem az Ubuntu (gutsy?) Live CD-jét (jó, tudom... mindegyik az) és azzal már be is léptem... az Ubuntu-ba.
Ott már csak percek kérdése volt megtalálni a rossz helyre bemásolt file-t. Itt egy kis töketlenség következett, mert nem voltam tisztában ezzel az Ubuntu féle "user vagy, de mégsem inkább root" butasággal (bocs'). Végül terminálból kiadtam a varázsszót:
sudo rm fileneveKilép, CD kivesz és már ment is minden!
(szóval csak vigyázni a kapkodással, nem sürget semmi)

Konkluzió: bármilyen furcsa is, de a végén azt kell mondanom, hogy ezért szeretem a linuxot. Még azt is kibírja, ha "belebarmolok" egy kicsit.

Hajrá linux!

SP


10 komment

Címkék: vészhelyzet szövegelés

A bejegyzés trackback címe:

https://spuhulinux.blog.hu/api/trackback/id/tr26111279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mmp · http://mmp_uhu.extra.hu 2007.07.04. 11:38:09

Szia!

Csak root tud mindent átírogatni a rendszeren, ezért a karbantartó mód root. Én így próbáltam volna:
mount /dev/hdxx /mnt/ - ahova fel van telepítve az uhu
mount --bind /dev /mnt/dev
mount --bind /proc /mnt/proc
chroot /mnt
aztán: mc :)
Egy készülő uhu ilyen esetekre: uhu.rezso.eu/

Üdv: Matyi

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.07.04. 12:09:44

„Érdekes azért, mert elvileg root-nak mondta magát, de én nem írtam be semmilyen root jelszót”

Isolinuxoknál nem egyedi eset, pl. ha salak telepítő cédével bootolsz, akkor is root leszel, mindenféle login nélkül. Amúgy gondolj bele, rendszer telepítéshez és javításához is root account dukál ... :-)

SPétör 2007.07.04. 12:23:53

mmp
Már késő! :-) A live uhu az remélem jó lesz!

mavo
root account, de milyen root?

Ugye nem azt mondjátok, hogy egy feltelepített linux megkerülhető egy live cd-vel? :-) (mert ugye valami ilyesmit csináltam)
Ebben csak az az aggasztó (nem mintha titkaim lennének az UHU-n), hogy ha ellopják/elhagyom a laptopom, akkor bárki be tud lépni... és vandálkodhat.
Hmmmm....
Ezt én nem szeretem. mavo egyszer az iptables kapcsán javasolt néhány sort paranoidoknak. Na hát az pont én vagyok! :-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.07.04. 12:27:36

(Ubuntuból most Feisty Fawn van, nem?)

SPétör 2007.07.04. 12:33:25

7.04 - elnéztem.
Bocsánat.
SP

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.07.04. 14:14:40

„Ebben csak az az aggasztó (nem mintha titkaim lennének az UHU-n), hogy ha ellopják/elhagyom a laptopom, akkor bárki be tud lépni... és vandálkodhat.”

Sorry, de ez már csak ilyen. Egy isocédével ugye bebootolsz, mountolod a root partíciót, kitörlöd a root user hash-ét, és volt-nincs root-jelszó. ;-)

Laptop esetébe erre az a megoldás, hogy van otthon egy fájlszervered és arra dolgozol ... :-D

SPétör 2007.07.04. 15:10:46

Még jó, hogy csak írok és nem látható, hogy kissé megrebbent a szám széle. Nevezzük ezt talán mosolycsírának? (Mert röhögni azért mégsem illik!)
:-)
Gondoltam, hogy kitalálsz nekem valamit...
SP

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.07.04. 19:12:49

Egyébként meg demérisne? Ha a melóhelyeden fix IP van, simán megoldható, hogy onnan is lásd a fájlszervert.

beijedt júzer/lúzer · http://spuhulinux.blog.hu/2007/07/04/mentsuk_ami_mentheto 2008.02.13. 16:25:25

Csak most találtam rá erre a blogra. De már biztos hogy visszatérő vendég leszek. Gratula a bloghoz!

És most a félelmemről:
A helyzet az hogy én bizony az UHU-n tartom a titkaim (azt gondoltam biztosabb mint XP alatt...), tehát most beijedtem. Nem kicsit.
Ebből következik hogy a következő kérdésem: hogy lehet adott könyvtárat úgy titkosítani hogy ebben az életben a kódot ismerő emberen kívűl más ne férjen hozzá semmilyen joggal (jó, elég egy AES 256 bites erősségű titkosítás is :) )?
Lehetőleg akkor sem ha megszerzi a vinyóm és egy másik gépbe rakja bele...

j/l

SPétör 2008.02.13. 17:18:10

:-)
Köszönöm.

A kedvenc témám! Kissé paranoiás vagyok (én is).
Most fogok elmélyülni a truecrypt rejtelmeiben. Az 5.0 most jelent meg, de még csak a Windowsos tudja a partíció titkosítást, meg a bootoláskor a jelszó bekérését. De egy titkosított "tárolót" létre lehet hozni... és jelszóval mountolni.

De erről nemsokára!
SP
süti beállítások módosítása