spuhulinux.blog.hu

Az én UHU-Linux "tudástáram". Ennyi és nem több... Ha kevés, vagy valami nem jó, ígérem kijavítom! Mostanában az alaptéma kiegészül a Wordpress boncolgatásával is. Meg a CMS, ugyebár. Remélem nem baj? :-)

Non-Hungarian Speakers / Readers

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Károvics János: Üdv mindenkinek UHU3-at használok, felraktam hozzá egy sype-t. 4.3. Magyar nyelvre nem lehet be ... (2016.02.16. 20:14) UHU felhasználók levelező listája (kezdő)
  • bilolyogus: apt-get install kernel-headers-$(uname -r) (2012.05.29. 16:28) VMware Tools installálás > UHU-Linux (Guest)
  • SPétör: Windows-on nem csináltam, de ez rendben volt? --> " Ajánlom, h olvasd el az infót amit ekkor lá... (2010.08.09. 15:42) Login
  • devil_sasa: szia. Köszi, hogy segítesz... a te írásaid között találtam egy pendrive-ról indítható uhu-linux 2.... (2010.08.09. 14:24) Login
  • SPétör: Szia! Nem figyelem, de kapok figyelmeztetést... Már nem uhuzok, de ha gondolod, mondjad hátha tud... (2010.08.08. 21:13) Login
  • devil_sasa: Szia SPétör! nem tudom ,még figyeled-e ezt a blogot, ha igen lenne egy két kérdésem, ha megtisztel... (2010.08.08. 13:35) Login
  • jocosd: iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 20 -j ACCEPT iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 21 -j ACCEPT modp... (2010.07.28. 22:31) FTP és iptables karambol
  • MezoArt: Sziasztok! Segítség! Elegem van a Visztából!!! Komolyan elgondolkodtam, hogy mivel lehet leváltani... (2010.05.18. 18:00) Üzenőfal
  • Alfonz64: Nekem így kér root jogot. az asztalon lévő krusader ikonon jobb klikk/tulajdonságok töröld ki a p... (2010.04.03. 19:57) Krusader root jogokkal - megoldás(?)!
  • accipiter: Egy kis segítség: gameworld.blog.hu/2009/09/16/mobiltulajdonosok_itt_az_opera_mini_5_betaja#commen... (2009.09.25. 14:35) PDA vs. linux
  • Utolsó 20

Keresés

Google

Címkék

2.1 (4) ajánló (1) aktuális (1) alltray (1) alt tab (1) analízis (1) analog (1) apache (1) apt (1) aptana (1) apt get (2) asus (1) ati driver (1) basket note pads (2) beállítások (1) bérlés (1) biztonság (17) bleezer (1) blog (16) bluefish (1) böngésző (2) buli (1) bulvár (1) chmod (2) cms (5) cmsmadesimple (2) copy paste (2) creative commons (1) család (1) csomagok kezelése (1) css (2) custom (1) daemontools (2) desktop (4) driver (1) dual homed (1) dv1394 (1) e107 (2) élet (1) életérzés (1) életképek (1) én (1) english (1) etherape (1) exkluzív (1) exploit (1) extension (1) fbrun (1) feladatlista (1) firefox (5) fluxbox (12) folyamatok leállítása (2) fórum (2) freeweb (2) frekvencia (1) ftp (5) fwanalog (5) gkrellm (1) gnome (3) goldenblog (1) google (2) gtk (1) gui (1) gyorsítás (1) hálózat (1) hardware (1) hdd1 (1) htop (1) humor (1) ies4linux (1) ikon (1) információ (3) ingatlan (1) initd (1) inkscape (4) installálás (1) internet explorer (3) ip (1) iptables (27) ip cím (1) iroda (1) java (1) jogok (1) kecskemét (1) képernyő felbontás (2) kernel (3) kiadó (1) kill (2) kimili flash embed (1) kjots (1) klippek (1) konfiguráció (1) krusader (3) linkek (1) linux (1) localhost (2) log (7) login (1) lprm (1) magyarítás (1) média (1) menü (3) messages (1) mindennap (1) monitor (2) mount (4) music (1) mysql (9) napi music (1) napi zene (1) navigator (1) netikett (1) netscape (1) network manager (2) notebook (3) numlock (3) numlockx (2) off (1) olcsó (1) openbox (2) openoffice (2) opera (6) operációs rendszer (1) ötletek (1) partícionálás (2) pc (1) pda (3) php (1) phpmyadmin (2) picasa web album (1) pidgin (2) plugin (6) pocket informant (2) probléma (4) processzor (2) proxy (1) pytube (1) qtparted (1) ram (2) reboot (1) recursive (1) resolution (1) rím (1) rímek (1) root (1) router (1) rtfm (1) runleveld (2) sawmill (1) seamonkey (2) shared folders (4) shutdown (1) skype (3) spuhuflux (4) spuhulinux (6) statisztika (10) sudo (5) swap (1) swiftweasel (1) szkript (1) szolgáltatások (1) szövegelés (44) születésnap (1) tab (1) tango (1) tapasztalatok (1) telepítés (3) tinymce (2) top (2) truecrypt (3) tűzfal (16) uhu (1) uhu linux (31) usb (1) user (1) üzlet (1) vészhelyzet (1) vezérlőpult (1) videókártya (1) virtual disk manager (1) vmmon (2) vmnet8 (2) vmware (7) vmware server (1) vmware toolbox (1) vmware tools (5) vmware workstation (18) wallpaper (1) webfejlesztés (1) webszerkesztés (3) web developer (1) wep (1) wifi radar (3) wiki (1) wireless (3) wordpress (21) wordpress theme (6) wpa (1) wysiwyg (1) xampp (1) xhost (2) xrandr (1) xterm (2) zene (1) Címkefelhő

Egyéb linkek

Honlap készítése linux alatt

2008.03.28. péntek 10:05 SPétör


Ez egy indító bejegyzés lenne. A célja az, hogy a linuxot használók részére (nem utolsósorban jómagam) összeálljon egy lista azon programokról, amelyek kiválthatják a "Nagy Testvér" programjait. Nem gondolom, hogy például a Dreamweaer überelhető, de talán arra nincs is szüksége annak, aki szeret belelátni a dolgokba.
Tudom volt már erről szó itt is meg másoknál is, de most megpróbálom itt egy helyen összegezni a lehetőségeket.
Nézzük tehát, hogy milyen programokat használok jelenleg:

Grafika
  • Inkscape (!!)
  • GIMP (!)
  • Xara Xtreme

html
  • Bluefish
  • Eclipse
  • Aptana
  • Kompozer
  • Gedit

Flash
Nem igazán találtam (mondjuk ez nem izgat engem)

Egyéb
  • MySQL
  • Apache
  • PHP

Segédeszközök:
  • Firefox kiegészítők - Web Developer, Firebug, HTML Validator, MeasurIt, FireFTP, Dust-Me Selectors, CSSViewer
  • KeePassX
  • Basket Note Pads
  • IE4Linux
  • Gcolor
  • Gthumb
  • Gsnapshot

Mi maradt ki?
Több nem jut eszembe.

Kellene még egy jó titkosító megoldás, ami nem lassítja a gépet. A TrueCrypt jó is lenne, de megvárom, hogy a linuxra is tudjon teljes gépet titkosítani. Esetleg valami eToken, vagy hasonló hardveres megoldás. Ez csak a paranoiám miatt kell. :-)


Azért itt a végén legyen szó néhány CMS rendszerről is, mert bár vannak okostojások, akik azt vallják, hogy csak a saját kód az igazi (persze ebben is van igazság), de azért nem kell túlzásokba esni. Mert ugyebár az oldalukon használt flash-t sem saját maguk írják, vagy a javascriptet stb...
Szóval a CMS-ek. Nekem az alábbiak tetszettek:
  • CMS Made Simple (!)
  • Drupal
  • Joomla!
  • e-107
  • Pluck (ez például adatbázist sem igényel, mindent html-ben ment)
A CMS-ek világa egy külön misét is megér, egyben viszont megegyeznek, nem igényelnek különösebb PHP programozó ismeretet. Sokan vitatják az alkalmazhatóságukat, kimondottan biztonsági szempontokra hivatkozva, de szerintem ez nem olyan kérdés, amit ne lehetne megoldani egy kis odafigyeléssel.

SP

6 komment

Címkék: webfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://spuhulinux.blog.hu/api/trackback/id/tr12400270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bagoj.ur 2008.03.28. 11:12:21

A Flash-sel kapcsolatban:

learn.adobe.com/wiki/display/Flex/Get+oriented+to+Flex

Ha elég a Flash4 funkcionalitása:

hu.php.net/ming

Kiegészítenélek azzal, hogy nem feltétlenül csak a saját kód a jó kód, de a sajátodban bízhatsz, máséban nem.

Kodmen 2008.03.28. 14:24:39

Helló!

Nagyon örülök ennek a gyűjteménynek, még akkor is, ha a legtöbb feladatra eddig is tudtam, mit használni. A flash azonban a hiányosságok közé tartozik. Win alatt a swishmax nevő progamot használtam az animációk nagyrészt kattintgatós előállítására. Linux alá viszint nem találtam ilyen, ingyenes programot. Tud valaki ilyet???

Köszi!

Kodmen

WatcheR 2008.03.28. 17:58:57

Flash ügyben, mintha UHU alatt a Flex-et (talán béta volt ???) láttam.
Egyébként a Xara Xtreme (Windows-os) videós súgójában már benne van a 6 fő flash funkció, hátha "begyűrűzik" linuxra is.
xara.com/stream.asp?width=680&height=552&movie=http://downloads.xara.com/products/xtreme/movies/flash.wmv
SwishMax-ot és elődjeit (2.0;2.1) én is használtam, de ma már több olyan szintű program is van mint az. A Swish csapata még plug-int is írt a Flash MX alá amely gyors text-effekteket kínált, de már nem találom a neten.
CMS-ek:
Egy időben én is próbálgattam őket, de a "megrendelőim" annyira ritkán használták aktívan (ritkán volt miért frissíteni), hogy végül is biztonságosabbnak ítéltem a hagyományos HTML-t.

SPétör 2008.03.28. 23:55:34

WatcheR:
Hát az olyan honlap nem is honlap... :-)
Ma már állandóan frissíteni kell a tartalmat, vagy a honlapnak nincs értelme (vagy legalábbis nem sok).

Kodmen:
én is a Swishmax-ot használtam, de mostanában tudatosan linuxra kényszerítem magam. Engem ne baszogasson a szoftverrendőrség, meg az APEH. :-)

SP

SPétör 2008.03.29. 00:03:37

bagoj.ur

Nem mentem eléggé vissza, de most megláttam a hozzászólásodat.
Amit írtál az még ugyebár elég messze van a Windows alatt már régen megvalósítottaktól. Érdekes, hogy a linux ezt a területet hanyagolja. Majd szépen lassan... :-)
SP

Kodmen 2008.03.31. 13:42:28

A cms oldalaknál nem nagyon kell flash, legalábbis a menükhöz nem feltétlenül, ezért én is ebben gondolkozom, meg persze hamarabb meg is van. viszont nem tudok ilyen jókat mókázni:
erkelkorus.extra.hu

Itt a menüt úgy csináltam meg, hogy még zenét is lejátszik (a himnusz első hangjai). A swish-ben ez csak idő és kitartás kérdése. S bár barátkozom a linux parancssorával, a flash for linux (f4l) programhoz -bár még nem is próbáltam - nincs sok kedvem. Ha jól tudom, ebben frankón le lehet mindent programozni, csak az a gond, hogy tényleg programozni, és nem kattintgatni. Nekem meg még elég a bash, egyelőre, meg a wiki, html, esetleg php. :-)

Kodmen
süti beállítások módosítása