spuhulinux.blog.hu

Az én UHU-Linux "tudástáram". Ennyi és nem több... Ha kevés, vagy valami nem jó, ígérem kijavítom! Mostanában az alaptéma kiegészül a Wordpress boncolgatásával is. Meg a CMS, ugyebár. Remélem nem baj? :-)

Non-Hungarian Speakers / Readers

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Károvics János: Üdv mindenkinek UHU3-at használok, felraktam hozzá egy sype-t. 4.3. Magyar nyelvre nem lehet be ... (2016.02.16. 20:14) UHU felhasználók levelező listája (kezdő)
  • bilolyogus: apt-get install kernel-headers-$(uname -r) (2012.05.29. 16:28) VMware Tools installálás > UHU-Linux (Guest)
  • SPétör: Windows-on nem csináltam, de ez rendben volt? --> " Ajánlom, h olvasd el az infót amit ekkor lá... (2010.08.09. 15:42) Login
  • devil_sasa: szia. Köszi, hogy segítesz... a te írásaid között találtam egy pendrive-ról indítható uhu-linux 2.... (2010.08.09. 14:24) Login
  • SPétör: Szia! Nem figyelem, de kapok figyelmeztetést... Már nem uhuzok, de ha gondolod, mondjad hátha tud... (2010.08.08. 21:13) Login
  • devil_sasa: Szia SPétör! nem tudom ,még figyeled-e ezt a blogot, ha igen lenne egy két kérdésem, ha megtisztel... (2010.08.08. 13:35) Login
  • jocosd: iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 20 -j ACCEPT iptables -A OUTPUT -p tcp --dport 21 -j ACCEPT modp... (2010.07.28. 22:31) FTP és iptables karambol
  • MezoArt: Sziasztok! Segítség! Elegem van a Visztából!!! Komolyan elgondolkodtam, hogy mivel lehet leváltani... (2010.05.18. 18:00) Üzenőfal
  • Alfonz64: Nekem így kér root jogot. az asztalon lévő krusader ikonon jobb klikk/tulajdonságok töröld ki a p... (2010.04.03. 19:57) Krusader root jogokkal - megoldás(?)!
  • accipiter: Egy kis segítség: gameworld.blog.hu/2009/09/16/mobiltulajdonosok_itt_az_opera_mini_5_betaja#commen... (2009.09.25. 14:35) PDA vs. linux
  • Utolsó 20

Keresés

Google

Címkék

2.1 (4) ajánló (1) aktuális (1) alltray (1) alt tab (1) analízis (1) analog (1) apache (1) apt (1) aptana (1) apt get (2) asus (1) ati driver (1) basket note pads (2) beállítások (1) bérlés (1) biztonság (17) bleezer (1) blog (16) bluefish (1) böngésző (2) buli (1) bulvár (1) chmod (2) cms (5) cmsmadesimple (2) copy paste (2) creative commons (1) család (1) csomagok kezelése (1) css (2) custom (1) daemontools (2) desktop (4) driver (1) dual homed (1) dv1394 (1) e107 (2) élet (1) életérzés (1) életképek (1) én (1) english (1) etherape (1) exkluzív (1) exploit (1) extension (1) fbrun (1) feladatlista (1) firefox (5) fluxbox (12) folyamatok leállítása (2) fórum (2) freeweb (2) frekvencia (1) ftp (5) fwanalog (5) gkrellm (1) gnome (3) goldenblog (1) google (2) gtk (1) gui (1) gyorsítás (1) hálózat (1) hardware (1) hdd1 (1) htop (1) humor (1) ies4linux (1) ikon (1) információ (3) ingatlan (1) initd (1) inkscape (4) installálás (1) internet explorer (3) ip (1) iptables (27) ip cím (1) iroda (1) java (1) jogok (1) kecskemét (1) képernyő felbontás (2) kernel (3) kiadó (1) kill (2) kimili flash embed (1) kjots (1) klippek (1) konfiguráció (1) krusader (3) linkek (1) linux (1) localhost (2) log (7) login (1) lprm (1) magyarítás (1) média (1) menü (3) messages (1) mindennap (1) monitor (2) mount (4) music (1) mysql (9) napi music (1) napi zene (1) navigator (1) netikett (1) netscape (1) network manager (2) notebook (3) numlock (3) numlockx (2) off (1) olcsó (1) openbox (2) openoffice (2) opera (6) operációs rendszer (1) ötletek (1) partícionálás (2) pc (1) pda (3) php (1) phpmyadmin (2) picasa web album (1) pidgin (2) plugin (6) pocket informant (2) probléma (4) processzor (2) proxy (1) pytube (1) qtparted (1) ram (2) reboot (1) recursive (1) resolution (1) rím (1) rímek (1) root (1) router (1) rtfm (1) runleveld (2) sawmill (1) seamonkey (2) shared folders (4) shutdown (1) skype (3) spuhuflux (4) spuhulinux (6) statisztika (10) sudo (5) swap (1) swiftweasel (1) szkript (1) szolgáltatások (1) szövegelés (44) születésnap (1) tab (1) tango (1) tapasztalatok (1) telepítés (3) tinymce (2) top (2) truecrypt (3) tűzfal (16) uhu (1) uhu linux (31) usb (1) user (1) üzlet (1) vészhelyzet (1) vezérlőpult (1) videókártya (1) virtual disk manager (1) vmmon (2) vmnet8 (2) vmware (7) vmware server (1) vmware toolbox (1) vmware tools (5) vmware workstation (18) wallpaper (1) webfejlesztés (1) webszerkesztés (3) web developer (1) wep (1) wifi radar (3) wiki (1) wireless (3) wordpress (21) wordpress theme (6) wpa (1) wysiwyg (1) xampp (1) xhost (2) xrandr (1) xterm (2) zene (1) Címkefelhő

Egyéb linkek

Nvu és Kompozer

2007.10.24. szerda 12:16 SPétör


Már régen nem tettem, de most gondoltam egy nagyot és rákerestem a wysiwyg linux szóösszetételre és mit látok? Már ilyen is van (lehet, hogy már régóta, de nekem ez új volt).
Azon már régóta vitatkoznak a szakértők, hogy szüksége van-e a Wysiwyg (What You See Is What You Get - amit látsz azt kapod... :-) ) szerkesztőre? Szerintem igen. Persze a html kódszerkesztő is nagyon jó, de egy egyszerű honlap szerkesztésnél nálam legalábbis győz a lustaság!
Szóval, ízlések és pofonok.

Az Nvu / Kompozer párost néztem most meg. Elég jónak tűnik.
Egy rövid ismertető (igaz, angolul van, de aki ilyen irányban tapogatózik, annak már olvasás szintjén nem okozhat gondot):

About Nvu:
Nvu is a great WYSIWYG editor. I prefer text editors to WYSIWYG editors, but if you don't, then Nvu is a great choice, especially considering that it's free. I love that it has a site manager to allow you to review the sites that you're building. It's surprising that this software is free. Feature highlights: XML support, advanced CSS support, full site management, built-in validator, and international support as well as WYSIWYG and color coded XHTML editing.

Nvu Features:
HTML validator
Text HTML editor
WYSIWYG HTML editor
Color coding
FTP
Site manager


Az 1.0 változatot 2005 júniusában adták ki, de ettől még használható. (Letölthető: itt - 8MB)
Van egy új, javított (?) változata is: Kompozer 0.7.10 (letölthető: itt - 10MB) de első ránézésre, legalábbis fazonra ugyanaz, csak jobb.

Néhány kép:







Meg még egy:




"Telepítésük" egyszerű, ki kell csomagolni és ./nvu vagy ./kompozer az adott directoryban.

Akit jobban érdekel, annak figyelmébe ajánlom a Linux Journal Nvu témával foglalkozó cikkét és főleg a kommenteket.

SP

Csak halkan mondom:
Mac és Windows verziójuk is van!

13 komment

Címkék: wysiwyg

A bejegyzés trackback címe:

https://spuhulinux.blog.hu/api/trackback/id/tr48205829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imi · http://blog.szollosi.net 2007.10.24. 14:22:24

Ez azért elég erősen a 90-es évek gondolkosásmódja.

szanaszéjjel rombolt gépi táblázatos kód, ami átláthatatlan. Inkább egy CMS rendszer... részemről.

SPétör 2007.10.24. 20:02:43

Szia Imi!
Lebuktam. Elég öreg vagyok már... :-)
Ettől függetlenül nem értek veled egyet (legalábbis nem mindenben).
Amivel nem:
90-es évek...
Ettől még működik. Persze én nem ezt a programot használom, hanem az Aptanával, meg a Bluefish-sel ismerkedek. Amiért mégis "tollat ragadtam" az az, hogy örültem, hogy a linux is fejlődik... Régen (nagyon) pont ez volt a gondom, amiért a Windows mellett kellett maradnom (Dreamweaver), mert fű voltam a html szerkesztőkhöz (most is, de már tanulok)

Mire jók mégis s wysiwyg-ek? Hát például a magamfajta kezdőknek, akik szánnak rá egy kis időt, hogy a mögöttest (html, php, css...) is megismerjék. Erre például igen jó a wysiwyg.
Amiben egyetértek veled: a szétgányolt kód. Igazad van. Pont ezért fordultam ebbe az irányba (html editor). Láttam én is néhány Dreamweaver vagy főleg Frontpage által generált oldalt (a Word által degenerált-ról nem is szólva)
De az első lépésnek a wysiwyg kiváló, ezt el kell ismerned! (?)
Utána a kódszerkesztő, majd a szövegszerkesztő... vagy valami ilyesmi.
Persze lehet már irányt is választani: CMS. A cms.lap.hu például ezt írja róla:
"CMS - Content Management System. Magyarul: tartalomkezelő rendszer.
Általában kevés szaktudást igénylő internetes alkalmazás, mely lehetővé teszi, hogy szinte bárki összetett weboldalt birtokoljon.
Az alkalmazás jellegéből adódóan a weboldal rövid idő alatt összeáll, programozási tudást nem, vagy egészen keveset igényel."
Szóval ez is egy lehetőség.
Egyébként pedig igen, egyetértek veled, csak az idevezető utam (gondolataim) fogalmaztam meg most. És ez még nem a vége! :-)
Aki szán rá egy kis időt, az végül biztos, hogy a továbblép a wysiwyg-től.
Köszönöm, hogy megosztottad velem a véleményedet.
SP

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2007.10.24. 23:47:30

Ha hasonlítani akarnám a WYSIWYG-et a kézi kódoláshoz, akkor ez ugyanaz, mint a Windows és a Linux esete. Előbbihez mindent kézhez kapsz, gondolkodni nem kell, összedobálod vele a dolgokat. És mivel ez kényelmes, az emberek nagy részét nem is érdekli, hogy mi van mögötte, hogyan épül fel, stb. Mondhatnám, hogy extrém példa vagyok, de nem, mert kb. '98-tól egészen tavaly tavasszalig én is WYSIWYG szerkesztőket használtam, abban készítettem a táblázatos oldalaimat. Ekkor kezdtem utánajárni a dolgoknak, és most már magabiztosan kódolok kézzel, használok CSS-t, és őszintén megvetem a WYSIWYG szerkesztőket. Ezek csak az elkényelmesedéshez vezetnek. A kulcs, mint a Linux-ra való áttérésnél is, az akarat. Hiába van a DW-ben kódnézet, ha könnyebb máshogy szerkeszteni. Mondjuk ez sem igaz, mert aki tud a billentyűzettel igazán jól és gyorsan bánni, az kenterbe veri a WYSIWYG-l szerkesztőket. Ráadásul elég egy egyszerű szövegíró, ami bármelyik platformon megtalálható, így sokkal előnyösebb, mint mondjuk a DW.

Az NVU már jónéhány éve létezik, de abbahagyták, és a Kompozert csinálják néhányan. Nekem elég lassú, igaz Gecko alapú, tehát nem csoda.
Van az Amaya is, ezt a W3C csinálja, tehát ismeri a standardokat, nekem szintén lassú.

SPétör 2007.10.25. 09:53:51

Valami ilyesmire gondolok én is. Tényleg így van. Ha valaki linuxra tér át (jó a windows fan is megtehet ezt az utat áttérés nélkül, de most nem róluk beszélünk) és webszerkesztéssel is foglalkozik (még ha hobbi szinten is) előbb-utóbb eljut a szövegszerkesztőig, de minimum egy html szerkesztőig. De ez logikus is. Hasonló a motiváció... kézben tartani a dolgokat, érteni, hogy mit csinálok és új dolgokat felfedezni. Ez pont olyan, mint amikor a kocsidat (legyen az akár valami márkás cucc is) dobozban veszed meg és te állítod össze (van ilyen). Mert több is érdekel, mint hogy csak felvágjál vele, vagy egyszerűen csak közlekedj.
Az Nvu / Kompozer programokat csak azért hoztam fel, mert ez is jelzi, hogy a linux fejlődik és ennek örülök. Tehát ha valaki nem érdeklődik a webszerkesztés mélységei iránt, de a linux tetszik neki, hát most már van neki wysiwyg-je is.
SP

WatcheR 2008.03.11. 21:56:05

NVU & Kompozer hát egyik sem igazán jött be egyik platformon sem.
Amaya: párszor megpróbáltam de a végén már csak a készítője elszállt agyát emlegettem, vmi eszméletlen lassú és számomra átláthatatlan, kényelmetlen.
Mint Figyelő már nyúztam pár ilyen egyszerű, (lehetőleg) ingyenes és magyarul beszélő programot. Linux alatt kevesebbet találtam, és a KDE-t kerülendő legjobbnak a Bluefish bizonyult. (tárolókból)
Win alatt nagyobb (elképesztően) a választék.
HTML 4.0-hoz talán ajánlanám egy magyar fejlesztő munkáját, aki már gondolt a php és egyéb nyelvhasználókra is, sőt már a jegyzettömböt is kiváltaná programjával.
Ez a Putrawriter. Egy ideje már csönd van körülötte én csak a XHTML miatt hanyagolom mostanság, mert azt már nem támogatja.
Másik kedvencem a TSW Webcoder 4-es, 5 -ös verziói. Ezek még egy időben ingyenesen regisztrálhatók voltak teljes verzióra, mára már kereskedelmi szoftverré nőtték ki magukat.
www.tsware.net/
Én pár éve hagytam el a "wysiwyg"-et, de most tervezett oktatás keretében a Dreamweaver-t próbálják megkedveltetni velem. Már automatikusan kódnézetre kapcsolom, mert zavar, hogy nem látom mi van a fehér háttér mögött. (ez beteges? szövödményes?) De a jobb oldali oszloppal nem igazán tudok megbarátkozni. De hát azért van a tanár, hogy bemutasson neki. Stop.
Erről a témáról csak órákat tudnék beszélni. ;-)

evenorbi 2008.03.11. 23:51:21

Ez a Dreamweaver-es oktatás kisértetiesen hasonlít az MS Office oktatásra. Van egy drága program amit szeretnének valamelyest standardként tudni a világban és ezért azt oktatják ahelyett, hogy a dokumentum felépítését vagy a html tag-eket és css dolgokat tanítanának. Ráadásul, ha valaki kódolni akar, annak minek egy 400 dolláros program, amikor gyakorlatilag elég a egy notepad vagy egy vi is hozzá, és azzal mindent meg tud csinálni amit a Dw-vel.

SPétör 2008.03.12. 09:33:05

Ez mind szép és jó WatcheR, de hát ezek Windows-os programok, ezzel akkor mit kezdjek? A cikk lényege pont az volt, hogy linuxos programokat is lehet már találni, még ha kezdetlegesek is.
Norbi
A webszerkesztő tanfolyamon DW és FW volt. Ez van.
SP

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.12. 11:39:52

„most már magabiztosan kódolok kézzel, használok CSS-t, és őszintén megvetem a WYSIWYG szerkesztőket”

Hát, ööö. Régen használtam Dreamweavert, nem tudom, Adobe mit fabrikált belőle, de az MX 2004 elég korrekt volt, leszámítva az inline CSS erőltetését. Természetesen nem profiknak való az sem, de a FrontPage-dzsel egész egyszerűen nem egy kategória, a Word meg nyilvánvalóan a vicc kedvéért lett megemlítve.

SPétör 2008.03.12. 12:08:14

Persze! :-)
Az új DW is jó, de nekem az már nem kell... (bár én nem vetem azért meg őket) lassan már az is magába integrál mindent több száz MB-be.

SP

WatcheR 2008.03.12. 18:30:08

A Word tud hml kiterjesztésű fájlokat létrehozni (menteni) és maradjunk ennyiben. A Frontpage nagyon jó azoknak, akik csak a Wordhöz értenek és gyorsan akarnak magukba szívni egy kis weblapkészítést. (sokáig használtam) Nagyon sok szép speciális effekt került bele, a gond az, hogy csak az I.E. tudta őket megjeleníteni. (plusz élmény a Frontpage Server Extension)
SPétör:
"A webszerkesztő tanfolyamon DW és FW volt. Ez van."
Ez egy OKJ-s szoftverüzemeltetői tanfolyam, amelyet a webszerkesztői résszel "reklámoztak" mikor beléptél, fizettél, bökték ki, hogy ebből nem vizsgázol, mert az OKJ-hez Mo.-n nincs hozzá honosítva. Ezért gyorsan átrohanunk a DW-n, FW-en és a Flash MX-en, aztán nesze p****-t csinálj gyorsan egy weboldalt amibe legyen benne minden, amiről csak széljegyzetben hallottál. De csak DW-vel! Aztán rohanás vissza az MS Officehoz, de nincs idő, ezért otthon izzadj meg a tudásodért magadtól, de ezért fizess nekünk 100ezreket. :-(
Linux alatt ha jól rémlik a következőkbe botlottam: Bluefish, Screen, (v. Screem?) Quanta (ez a KDE-s?) a már emlgetett NVU, Kompozer, van még egy ami nem volt szimpatikus, de nem jut eszembe a neve. A további profi "wysiwyg-érzés" érdekében wine.
Kedvencem Gnome alatt gedit. :) Stop.

SPétör 2008.03.12. 18:48:08

Aptana (van beépített böngésző nézete), Eclipse...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.12. 19:36:48

Ó, .htm[l] kiterjesztésű fájlokat _bármi_ képes létrehozni manapság.

Kedvencem a Publisherrel létrehozott „weblap” volt.

Ezekhez képest a DW a földi Paradicsom maga. Aki nem profi akar lenni, csak viszonylag egyszerűen egész jó kis oldalakat összedobni, annak az a megoldás, a maga műfajában etalon. Egyébként, ha meg valaki lépni akar, a DW használható egész jó kis natív editorként is, jó, persze, azért meg mire fel a sok sok della.

A Putra Writer tudtommal project bedöglött, amúgy ja, so-so jó volt, de Winfo$ alatt a PSPad (apró bugokat leszámítva) _az_ eszköz, Linux alatt meg majdnem mindegy, hogy melyik texteditort használjuk. A korrekt highlightning előny, oszt kész, innen kezdve ízlések és pofonok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.03.12. 19:37:42

Uhh, érdekes szavak jöttek ki időnként, bocs.
süti beállítások módosítása